پانا گزارش می دهد؛

قزوین به نفس نفس افتاد

قزوین (پانا) - آلودگی میهمان ناخوانده ای است که این روزها گریبان قزوین را گرفته و کار را برای بیماران قلبی و ریوی، کودکان، میانسالان و مادران باردار سخت کرده است.

کد مطلب: ۹۸۶۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
قزوین به نفس نفس افتاد

مردم قزوین زیاد به آلودگی هوا عادت ندارند و افزایش شدید آلاینده های جوی شرایط بغرنجی را در بین مردم ایجاد کرده است به طوری که امروز بسیاری از مدارس استان به همین دلیل تعطیل شد تا این آلودگی به دانش آموزان استان صدمه وارد نکند.

طبق آمارها هم اکنون شاخص آلودگی هوای استان 119 است و میزان آلایندگی آن 2.5 pm می باشد که این اعداد هوای ناسالم برای گروه های حساس را نشان می دهد.

همچنین در حال حاضر آب و هوای قزوین کمینه دو و بیشینه 9 درجه سانتی گراد دارد و هواشناسی برای 24 ساعت آینده برای قزوین آب و هوایی صاف در اواخر وقت افزایش ابر پیش بینی می شود.

با توجه به اینکه میزان شاخص هوا در نظرآباد استان البرز 159 است و آبیک استان قزوین در مجاور این شهرستان قرار دارد، میزان آلایندگی هوا در آبیک به نسبت سایر نقاط استان وضعیت شدیدتری دارد و آلودگی در این قسمت استان بیشتر است.

قدرت‌الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین آلودگی خودروها به جهت سوختی که مصرف می کنند و همچنین شهرک های صنعتی را علت این افزایش آلاینده ها در هوای استان دانست و گفت که بخشی از این آلودگی ها نیز از استان های غربی که دچار آلودگی شدید هوا هستند؛ وارد قزوین شده اند.

حسن عباس نژاد مدیرکل محیط زیست استان قزوین نیز همین نظر را دارد و معتقد است که صنعت و خودروها عامل اصلی این آلودگی ها در استان قزوین هستند و به گروه های حساس توصیه می کند حدالمقدور از عبور و مرور غیرضروری خودداری کنند.

سیده منیره قوامی رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر قزوین در این خصوص اظهار کرد: مطابق قانون هوای پاک ١٤ دستگاه به صورت مستقیم مسئولیت دارند اما مردم نباید منتظر هماهنگی این دستگاه ها باشند و هر شهروند می تواند نقش خود را در کاهش آلودگی هوا ایفا کند. استفاده از حمل و نقل عمومی و دوچرخه و کمک به حفظ باغات میتواند کمک بزرگی باشد.

باغستان سنتی قزوین بهترین درمان طبیعی کاهش آلودگی این روزهای هوای استان بود که متأسفانه باغستان هم به دلیل آتش سوزی ها، نامدیریتی ها و سوءاستفاده های شخصی حال خوشی ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار