با حضور مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش؛

رونمایی از کتاب جامع اطلس مشاغل بومی استان بوشهر

بوشهر(پانا)_در آیینی با حضور مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش از کتاب اطلس جامع مشاغل استان بوشهر رونمایی شد.

کد مطلب: ۹۸۶۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از کتاب جامع اطلس مشاغل بومی استان بوشهر

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، مسعود شکوهی در حاشیه گردهمایی روسا، کارشناس مسؤولان و کارشناسان ادارات مشاوره آموزش و پرورش استان های کشور با اشاره به تهیه و تدوین کتاب اطلس مشاغل بومی استان ها اظهار داشت: تدوین این کتاب به منظور معرفی مشاغل بومی و همچنین آشنا کردن دانش آموزان با رشته های تحصیلی، حرف و مهارتهای مورد نیاز حال و آینده استان و جامعه است.

وی افزود: این کتاب حاصل تلاش های چند ساله اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی استان بوشهر است که در 5 فصل به معرفی مشاغل بومی استان بوشهر می پردازد.

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در این کتاب به مباحث مهمی همچون ظرفیت و قابلیت های مشاغل استان بوشهر، اهمیت کارآفرینی و ضرورت آموزش کارآفرینان، شاخص های آماری و مشاغل بومی استان اشاره شده است.

شکوهی در محل دوره آموزشی کارکنان حوزه مشاوره کشور اضافه کرد: این کارگاه آموزشی با عنوان بهداشت روان و پیشگیری از آسیب های روانی اجتماعی با تبیین برنامه ها و فعالیت های تخصصی حوزه مشاوره به منظور توانمندسازی رؤسا و کارشناسان ادارات مشاوره کشور با تاکید بر بهداشت روان، طرح ملی نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان)، هدایت تحصیلی دانش آموزان، استعداد یابی و اجرای آزمون های مشاوره ای برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت سلامت روانی رفتاری دانش آموزان یادآور شد: به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ارتقای سطح بهداشت روان دانش آموزان، مشاوران با هدف ایجاد تغییرات مثبت در دانش، نگرش و رفتار دانش آموزان نسبت به سلامت روان و ارتقای کمی و کیفی فعالیت ها و خدمات حوزه مشاوره به منظور توانمندسازی دانش آموزان و خانواده ها می پردازد.

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش آسیب های روانی - اجتماعی در سطح جامعه و مدارس، طرح و برنامه هایی همچون همیار مشاوران، نماد، مدرسه دوست دار زندگی، رابطان هسته های مشاوره، کانون یاری گران زندگی اجرا می شود.

گفتنی است این کارگاه علمی آموزشی برای 120 نفر از کارشناسان، کارشناس مسؤولان و رؤسای ادارات مشاوره استان های کشور با حضور کارشناسان وزارت متبوع برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار