عبدالناصر همتی: باید حق بانک مرکزی در تصمیم‌سازی درخصوص لوایح پالرمو و CFT را پذیرفت

تهران (پانا) - رئیس‌کل بانک مرکزی رشد اقتصادی نیمه نخست امسال را برابر مثبت ۰.۵ درصد اعلام کرد و گفت که باید حق بانک مرکزی در تصمیم‌سازی درخصوص لوایح پالرمو و CFT را پذیرفت.

کد مطلب: ۹۸۶۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
عبدالناصر همتی: باید حق بانک مرکزی در تصمیم‌سازی درخصوص لوایح پالرمو و CFT را پذیرفت

عبدالناصر همتی با اشاره به رشد مثبت تولید ناخالص داخلی بدون نفت در شش ماهه اول سال ۱۳۹۸، اظهار کرد: در سه ماهه دوم امسال شاهد رشد مثبت ۹.۵ درصدی بخش کشاورزی، رشد مثبت ۰.۴ درصدی گروه صنعت و معدن و رشد منفی ۱.۴ درصدی بخش خدمات بودیم.

وی افزود: بنابراین با ثبت رشد مثبت ۰.۶ درصد در سه ماهه دوم سال، در مجموع رشد مثبت ۰.۵ درصدی برای نیمه اول سال ثبت می‌شود و بخش نفت نیز شرایط خاص خود را دارد.

رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه حضور محکم این بانک و مدیریت اصولی و علمی بازار ارز، یک بار دیگر ثبات نسبی را به بازار برگرداند، تصریح کرد: از همراهی مردم عزیز که فضای لازم را به سفته‌بازان و دلالان ندادند و با بانک مرکزی همراهی داشتند، قدردانی می‌کنم.

اعلام رقم رشد اقتصادی در حالی از سوی رئیس‌کل بانک مرکزی انجام می‌شود که مدت‌هاست این بانک رشد اقتصادی را اعلام نمی‌کند و مرکز آمار مسئول اعلام رقم این رشد اعلام شده است.

همتی در ادامه با اشاره به موضوع سرنوشت دو لایحه پالرمو و CFT، گفت: یقین دارم اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام حساسیت موضوع و ضرورت تداوم مناسبات بانکی و پولی در شرایط تحریم را در نظر می‌گیرند.

به نوشته ایسنا، وی اضافه کرد: باید پذیرفت که بانک مرکزی در حدی که در این شرایط بسیار سخت و حساس، تکلیف دارد، حقی هم در تصمیم‌سازی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار