بزرگداشت هفته پژوهش در منطقه7

تهران (پانا) - هفته پژوهش با حضور ابوالقاسم حدادی، معاون پرورشی شهر تهران و خسرو باقری، استاد دانشگاه تهران در جمع مدیران منطقه 7 برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۸۶۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
بزرگداشت هفته پژوهش در منطقه7

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش منطقه 7 شهر تهران، جلسه عمومی مدیران در هفته قرآن و نماز، و همزمان با هفته پژوهش با حضور خسرو باقری،استاد دانشگاه و حدادی معاون پژوهش اداره کل شهر تهران در سالن اشراق برگزار گردید. در این جلسه منتخبین اقدام پژوهی و درس پژوهی مطالبی ارائه کردند.سپس دواری، مدیر منطقه بیشترین حقی که همکاران دارند، را یادگیری و تبدیل به یادگیرندگان مادام العمر شدن دانست.

در ادامه جلسه خسرو باقری تعابیر متفاوت از تربیت را مطرح کرد. وی امر تربیت را در ظاهر ساده و در باطن پیچیده و دشوار نامید. زیرا تعامل دو عامل با ارتباط دوسویه است. انسان تنها موجودی که انتخاب گر سرنوشت خویش بوده و در تربیت نقش دارد.نقش مربی تبین و روشنگری است. معلم الگوی تحققی است که شاگرد می خواهد، شود.بدون کپی سازی که با انتخاب گری جور در نمی آید.معلم تجسم دانش ها و ارزش های بشری است. رابطه شاگرد با او الگو گیری باشد، که معیار ارزیابی دارد.در تربیت اسلامی، پیامبر الگوی عالی تربیت که تابع معیار وحی الهی بود.در نتیجه مربی تحت معیار الگو است و چالش شناختی شاگرد و معلم در بحث و سوال پرسیدن بعنوان امری ضروری باید رسمیت داشته باشد تا دانش فهمیده شود.

سخنران بخش دیگر حدادی معاون پژوهش اداره کل بود که هفته پژوهش را ایجاد فضای پرسشگری برای دانش آموزان و دیده شدن معلمان پژوهنده دانست.

در پایان دواری مدیر منطقه در باره مسائل مهمی مانند: دیدار با خانواده شهدا در محدوده مدارس، ارتباط با اولیا در چارچوب قانونی انجمن اولیا، آموزش مربیان پیش دبستانی و شرط ادامه به خدمت آنان در سال آینده، کارگاه های آموزشی اختلالات یادگیری برای معلمان ابتدایی و سرویس مدارس ... صحبت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار