وزیر علوم، تحقیقات و فناوری :

کشور ماامروزه با تمام سختی‌هایی که داشته، پرچمدار علم و فناوری در میان کشورهای درحال توسعه است

اسلامشهر(پانا) - آئین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و فرماندار شهرستان اسلامشهر در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران واقع در احمدآباد مستوفی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۶۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
کشور ماامروزه با تمام سختی‌هایی که داشته، پرچمدار علم و فناوری در میان کشورهای درحال توسعه است

در این مراسم منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سخنانی ایجاد بیش از چهار هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور را ماحصل فعالیت مراکز رشد دانست که از پانزده سال گذشته فعالیت خود را آغاز کردند و اظهار داشت: از جمله انتظارات ما از مراکز علم و فناوری تبدیل علم به ثروت و کاربردی کردن پژوهش‌ها است.

او در ادامه توجه به خلاقیت جوانان، ارزش‌گذاری و هدایت آنها را گامی در جهت توجه به نیروهای انسانی دانست و افزود: این جشنواره بخش محدودی از ظرفیت‌های محققان کشور است و انتخاب گروهی از برگزیدگان زمینه‌ای برای توجه به ظرفیت‌های علمی کشور خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت‌های عظیم نیروهای خلاق و جوان در کشوربیان داشت: امکان احصا و توجه به همه این ظرفیت‌ها برای مجموعه‌هایی مانند سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران وجود ندارد، ولی مجموعه‌های آموزشی مانند وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی که به این ظرفیت‌ها اشراف دارند، تلاش می‌کنند تا به ظهور توانمندی‌های نیروهای جوان کمک کنند.

غلامی سرمایه انسانی را بزرگترین سرمایه هر ملت توصیف کرد و یادآور شد: سرمایه‌های انسانی آموزش دیده و دانشمند می‌توانند سرمایه گرانقدری باشند و جوانان این مرز و بوم در طول تاریخ منشأ سرافرازی کشور بوده و هستند و حتما در آینده پرچالش کشور که توانمندی علمی تعیین‌کننده استمرار ملت‌ها در عرصه جهانی هستند، خواهند درخشید.

وزیر علوم اضافه کرد: جشنواره خوارزمی این یادآوری را دارد که در کنار آموزش‌ها به تقویت استعدادهای عملی توجه شود و زمینه‌ای برای آینده جوانان خواهد بود.

غلامی با تاکیدبر اینکه کشور امروزه با تمام سختی‌هایی که داشته، پرچمدار علم و فناوری در میان کشورهای در حال توسعه است، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن ما در برخی از حوز ه‌های علم و فناوری دوشادوش کشورهای توسعه‌یافته در حال حرکت هستیم.

در ادامه این مراسم فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان برگزاری این جشنواره را عامل پیوستگی میان محققان دانشگاهی و پژوهشگران وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: اگر انتظار داریم اقتصاد دانش‌بنیان در کشور محقق شود، باید به پژوهش‌های دانش‌آموزی توجه کنیم،چرا که شاهدیم دانش‌آموزان برای اجرای پژوهش‌های خود چهار سال درگیر می‌شوند.

اوبرگزاری الکترونیکی جشنواره را از ویژگی‌های این دوره از جشنواره نام برد و گفت: در این دوره از جشنواره بیست ودو دانشگاه و مرکز علمی به آموزش و پرورش کمک کرده‌اند.

در اختتامیه بیست‌ویکمین جشنواره جوان خوارزمی، از ده طرح برگزیده بخش دانش‌پژوهان و فناوران و ۲۵ طرح بخش دانش‌آموزی تقدیر بعمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار