کارگاه آموزشی طبخ ماهی تیلاپیا در بافق برگزار شد

یزد (پانا) - مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان یزد گفت: کارگا‌ه آموزشی طبخ ماهی تیلاپیا به منظور کارآفرینی و ترویج تولید با حضور ۵۰ بانوی بافقی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۶۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی طبخ ماهی تیلاپیا در بافق برگزار شد

رزا قوچانی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان یزد از برگزاری کارگاه اموزشی طبخ ماهی تیلاپیا در بافق خبر داد و گفت: در این کارگاه ۵۰ نفر از بانوان کارآفرین بافقی با طبخ پنج نوع غذا با ماهی تیلاپیا آشنا شدند.

او هدف از برگزاری این کارگاه را ترویج و توسعه ماهی تیلاپیا بیان کرد و افزود: کباب ماهی، قلیه ماهی، کتلت ماهی، باقالی پلو و سالاد ماکارانی با ماهی از انواع غذا‌های طبخ شده در این کارگاه اموزشی بود.

ملوک پورامینی پورامینی کارشناس شیلات استان یزد، نیز در این رابطه با بیان اینکه هیچ کدام از شایعات درباره عدم استفاده از ماهی تیلاپیا در جوامع علمی دنیا تائید نشده است گفت: به واسطه ارزش غذایی بالای این ماهی، مصرف آن حداقل یکبار در هفته برای سلامتی توصیه می‌شود.

طی سال‌های گذشته سرانه مصرف ماهی در ایران هفت کیلوگرم بوده که امسال به بیش از ۱۲ کیلوگرم رسیده است و پیش بینی می‌شود با توسعه پرورش ماهی، سرانه مصرف ماهی در کشور به ۱۸ کیلوگرم متوسط سرانه مصرف جهانی نزدیک شود.

منبع؛ باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار