در گفت‌وگو با پانا

حسن روشن: مدیرعاملی در استقلال را دوره‌ای کنید

تهران (پانا) – پیشکسوت باشگاه استقلال راهکار حل شدن مشکل مدیرعاملی این باشگاه را دوره‌ای کردن مدیریت در این باشگاه بین اعضا هیات مدیره عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۸۶۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
حسن روشن: مدیرعاملی در استقلال را دوره‌ای کنید

فرهاد فخرآبادی/ ماجرا از فسخ قرارداد آندره‌آ استراماچونی با استقلال و رفتن او از ایران آغاز شد؛ مربی ایتالیایی که امسال هدایت آبی‌پوشان شهر تهران را بر عهده گرفت؛ هر چند در ابتدا نتایج خوبی کسب نکرد اما رفته رفته شرایط برای استقلالی‌ها خوب پیش رفت و او توانست با استقلال نتایج خوبی کسب کند و صدرنشینی در لیگ برتر را پس از 1300 روز برای استقلالی‌ها همراه بیاورد. وضعیتی که باعث شد مرد ایتالیایی تبدیل به فرد محبوب روی سکوهای آبی شود اما روزگار خوش استقلالی‌ها با شوکی بزرگ تلخ شد.

استراماچونی که مدت‌ها بود پیگیر دریافت مطالباتش شده بود، پس از ایجاد مشکلاتی در مسیر واریز پول به حسابش، تصمیم به جدایی از استقلال گرفت. تصمیمی که درست زمانی رخ داد که استقلال در اوج بود و تیم صدرنشین جدول محسوب می‌شد.

رفتن استرا خشم هواداران را برانگیخت؛ خیلی از استقلالی‌ها از رفتن او ناراحت شدند و مقابل ساختمان باشگاه تجمع کردند. در چنین شرایط ناآرام استعفای امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال توانست کمی از خشم هواداران کم کند اما فعلاً آنها با ساحل آرامش فاصله دارند. پس از رفتن فتحی حالا نوبت به انتخاب مدیرعامل جدید شده است. مدیرانی که هر کدام سودای بازگشت استراماچونی را به عنوان اولین وعده مطرح می‌کنند.

در این میان شانس علی فتح‌اله‌‎زاده از دیگر گزینه‌ها بیشتر بود تا جایی که مازیار ناظمی، سخنگوی وزارت ورزش و جوانان نام او را به عنوان عضو هیات مدیره استقلال اعلام کرد هر چند ساعتی بعد آن را تکذیب کرد و عملا شانس فتح‌اله‌زاده هم برای مدیرعاملی استقلال پایین آمد.

انتخاب مدیرعامل برای استقلال این روزها به معضلی تبدیل شده است؛ عملاً گزینه جدی برای این باشگاه وجود ندارد و امور باشگاه بر عهده خلیل‌زاده است؛ در مقابل هم هواداران استقلال به دنبال این هستند تا هر چه سریع‌تر تکلیف باشگاه استقلال مشخص شود و کسی روی کار بیاید که از جنس فوتبال باشد.

حسن روشن در واکنش به اظهارات یک بام و دو هوای وزارت ورزش درباره انتخاب علی فتح‌اله‌زاده به عنوان عضو هیات مدیره باشگاه استقلال و اینکه از میان گزینه‌های مطرح شده چه کسی باید مدیر این باشگاه شود گفت: به اعتقاد من با شرایط فعلی باشگاه، فتح‌اله‌زاده، اولیایی می‌توانند عضو هیات مدیره باشگاه باشند و این افراد باید با یکدیگر توافق کنند تا یکی از آن‌ها به عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب شود. یعنی با همفکری و اتفاق نظر مدیر بعدی مشخص شود، نه اینکه اگر اولیایی مدیرعامل شود بگوییم فتح‌اله‌زاده بهتر بود یا برعکس.

وی ادامه داد: هر ۳ گزینه مطرح شده خیلی دانا و باتجربه شده‌اند. به اعتقاد من اگر این ۳ نفر به همراه ۲ فرد مناسب دیگر عضو هیئت مدیره باشند، باید بنشینند و برای مدیرعاملی یک نفر از میان خودشان تصمیم بگیرند. آن‌ها حتی می‌توانند مدیرعامل را به صورت دوره‌ای انتخاب کنند، به این صورت که برای یک سال یک نفر مدیرعامل باشگاه باشد و اگر عملکردش راضی کننده بود، در سمتش ابقا شود و در غیر این صورت یکی دیگر از اعضا به عنوان مدیرعامل انتخاب شود. کامران منزوی هم برای ماندن در جمع هیات مدیره شخص شایسته‌ای است، اما از بقیه اعضا شناختی ندارم. امیدوارم اعضای هیئت مدیره از خِرد جمعی‌شان استفاده کنند و تصمیمی بگیرند که باشگاه را نجات دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار