معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش وپرورش

سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه و نگاه خاص همه مسئولین در بخش ها و عرصه‌های مختلف است

موضوع کیفیت بخشی در حوزه‌های مختلف نظام تعلیم وتربیت اهمیت دارد

زاهدان(پانا)- علیرضا کاظمی درنشست هم اندیشی با مدیرکل آموزش و پرورش استان ومدیران ادارات آموزش و پرورش قطب چابهار گفت : سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه و نگاه خاص همه مسئولین در بخش ها و عرصه‌های مختلف است و محرومیت و عقب افتادگی این استان در حوزه تعلیم و تربیت نیازمند ظرفیت سنجی و ایجاد فضاهایی است که بتواند شرایط موجود را به شرایط مطلوب تغییر دهد.

کد مطلب: ۹۸۶۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه و نگاه خاص همه مسئولین در بخش ها و عرصه‌های مختلف است

کاظمی اظهار کرد : کار در سیستان و بلوچستان کاری سخت و طاقت فرسا است و شرایط ویژه و حساسی دارد و همکاران با تلاش مضاعف و روحیه علمی و جهادی در استان مشغول به فعالیت و انجام کار هستند.
او افزود : کار در آموزش و پرورش کوله‌باری از حسنه و نیکی به دنبال دارد و مطمئناً با کار در دیگر نهادها و ارگان ها متفاوت است چرا که مخاطب ما دانش آموزان با ظرفیت ها و پتانسیل هایی بالقوه هستند که می‌توانند با هدایت ما بالفعل شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آورده‌های تربیتی و اخلاقی می‌تواند مسیر زندگی دانش آموزان را به نحوی تغییر دهد که برای آینده آماده شوند و موجب ترقی و رشد جامعه باشند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش وپرورش در ادامه گفت: مبنای سند تحول بنیادین با آنچه که در عمل اتفاق می‌افتد هنوز فاصله دارد و نتوانسته جای خود را پیدا کند که جای تامل بیشتر دارد.
کاظمی بیان کرد: همراهی و همسویی دانش‌آموزان با معلم در فضای کلاس و مدرسه و ایجاد شرایط همدلی و مهرورزی یکی از ضروریات تاثیرگذاری در فرآیند یاددهی و یادگیری می باشد که این مهم در برنامه‌ها و فعالیت های حوزه پرورشی پررنگ تر می باشد.

کاظمی: آورده‌های تربیتی و اخلاقی می‌تواند مسیر زندگی دانش آموزان را به نحوی تغییر دهد که برای آینده آماده شوند و موجب ترقی و رشد جامعه باشند


او خاطرنشان کرد: چالش های اداری و نگرشی و ساختاری را باید جدی بگیریم و در مسیر رفع موانع و مشکلات بیشتر تلاش کنیم تا اهداف مورد نظر به خوبی تحقق یابد.

علیرضا کاظمی گفت: سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه و نگاه خاص همه مسئولین در بخش ها و عرصه‌های مختلف می باشد و محرومیت و عقب افتادگی این استان در حوزه تعلیم و تربیت نیازمند ظرفیت سنجی و ایجاد فضاهایی است که بتواند شرایط موجود را به شرایط مطلوب تغییر دهد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر تاکید کرد : موضوع کیفیت بخشی در حوزه‌های مختلف نظام تعلیم وتربیت اهمیت دارد و اولویت اصلی اجرای برنامه ها وفعالیتهای پرورشی و فرهنگی این مهم را می‌طلبد .
او گفت: مدیریت در شرایط موجود و وضعیت غالب بر مجموعه می‌طلبد تا با تدبیر و برنامه‌ریزی بهتر و صحیح تری کار را پیش برده و انجام دهیم.
کاظمی با اشاره به اینکه ایجاد راه حل‌های متعدد برای مواجهه با مشکلات و تنگناها و ارائه راهکار و پاسخ برای رسیدن به هدف ضرورت دارد، افزود : تلاش برای افزایش انگیزه و داشتن روحیه جهادی و علمی در آموزش و پرورش بسیار مهم و مورد نیاز است چراکه حساسیت عصر و زمان امروز در سطح جهانی می‌طلبد تا بینش و بصیرت در جامعه افزایش و ارتقا یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار