مدارس اصفهان فردا تعطیل شد

آموزش و پرورش مخالفتی با تعطیلی مدارس ندارد

اصفهان (پانا) - با اعلام وضعیت قرمز کیفیت هوای کلان شهر اصفهان و ۱۱ شهر استان، کارگروه اضطرار آلودگی هوا ساعاتی پیش، مدارس و مهدهای کودک را در روز دوشنبه ۲۵ آذرماه تعطیل اعلام کرد.

کد مطلب: ۹۸۶۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش مخالفتی با تعطیلی مدارس ندارد

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفت و گو با ایسنا، از آمادگی معلمان و مدیران مدارس برای تشکیل کلاس های جبرانی در روزهای پنج شنبه خبر داد.

به گزارش ایسنا، براساس داده های به دست آمده از ایستگاه های پایش دائم کیفیت هوای کلانشهر اصفهان، وضعیت هوای اصفهان که در روزهای جمعه و شنبه به مرز ناسالم برای گروه های حساس رسیده بود، روز یکشنبه از خط قرمز ناسالم برای عموم نیز گذشت و مدارس اصفهان و ۱۱ شهر استان به دلیل افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌های موجود در هوا، فردا دوشنبه تعطیل اعلام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: تعطیلی مهدهای کودک، پیش‌دبستانی‌ها و همه مقاطع تحصیلی مدارس اصفهان و ۱۱ شهر دیگر استان در روز دوشنبه ۲۵ آذر، مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی هوا در استانداری اصفهان بود.

منصور شیشه فروش افزود: این تصمیم به دلیل ادامه آلودگی هوا، افزایش غلظت و انباشت آلاینده‌های موجود در هوا گرفته شد و بر این اساس فردا تمام مهدهای کودک، واحدهای پیش دبستانی، دبستان و مدارس متوسطه اول و دوم در نواحی شش گانه شهر اصفهان و بخش جرقویه سفلی، سجزی و شهرستان‌های زرین‌شهر، فولادشهر، باغبهادران، فلاورجان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، شاهین‌شهر، پیربکران، بُرخوار و مبارکه تعطیل خواهد بود.

همچنین مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره تعطیل اعلام نشدن دو روز اول هفته، به ایسنا، گفت: تعطیلی مدارس بر اساس تصمیم کارگروهی است که در استانداری تشکیل می شود و آموزش و پرورش نیز یکی از اعضای این کارگروه است و نمایندگانی از استانداری، محیط زیست، هواشناسی، بهداشت و درمان در این کارگروه حضور دارند و تصمیم گیرندگان اصلی آنها هستند.

رحمت‌الله ممیز با اشاره به این که آموزش و پرورش حتی نقشی در اطلاع رسانی برای تعطیلی مدارس ندارد، ادامه داد: بر اساس پیش بینی هواشناسی، تا اواسط فردا نیز آلودگی ادامه خواهد داشت، اما قرار است از عصر تغییراتی ایجاد شود تا آلودگی کاهش یابد و در پایان هفته هم پیش بینی شده مشکل خاصی نداشته باشیم.

به گفته ممیز مدارس و مهدهای کودک از ظهر شنبه تعطیل بودند. همچنین امروز نیز گزارش ها و هشدارهای هواشناسی و مسئولان بهداشت و درمان را برای مدارس فرستادیم و از مدیران خواستیم از برگزاری صبح گاه خودداری کنند، دانش آموزان در زنگ های تفریح حتی از کلاس بیرون نروند و در همان محوطه بسته مدرسه حضور داشته باشند.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر این که ما تصمیم گیرنده تعطیلی در آلودگی هوا نیستیم، یادآور شد: آموزش و پرورش هیچ مخالفتی برای تعطیلی مدارس و حفظ سلامت دانش آموزان ندارد، چون قطعا کسانی که تشخیص داده اند اگر شاخص از حدی بالاتر برود دانش آموزان باید تعطیل شوند و به گروه های حساس باید اطلاع رسانی شود آنها حتما بر اساس ضوابطی بوده و ما هم تابع آن ضوابط خواهیم بود.

ممیز در واکنش به پدر و مادرهایی که نگران افزایش تعطیلی مدارس و عقب ماندگی تحصیلی فرزندان خود هستند، گفت: به مدیران مدارس توصیه شده که پس از بهبود نسبی کیفیت هوا و با تصویب انجمن اولیا و مربیان و اطلاع رسانی قبلی اولیاء، از پنج شنبه های تعطیل استفاده کنند، معلمان هم با رغبت حاضرند که این تعطیلی ها را جبران کنند و در مدارس حضور یابند تا عقب ماندگی سرفصل های آموزشی جبران شود.

وی آمار روزهای تعطیلی مدارس تاکنون و به دلیل آلودگی هوا را حدود هفت یا هشت روز برآورد کرد و گفت: در مقطع ابتدایی نیز چون کلاس هایشان تا پایان اردیبهشت ماه است قرار است چند روزی در خردادماه به سال تحصیلی اضافه کنیم تا کمبود کلاس های درسی سال تحصیلی جبران شود.
انتهای پیام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار