آلودگی هوا، مدارس کاشان، نوش آباد و آران و بیدگل را تعطیل کرد

کاشان(پانا) - مدیر مرکز مدیریت بحران شهرستان کاشان از تعطیلی مدارس سه شهر کاشان، نوش آباد و آران و بیدگل در روز دوشنبه 25 آذر به علت آلودگی هوا خبر داد.

کد مطلب: ۹۸۶۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
آلودگی هوا، مدارس کاشان، نوش آباد و آران و بیدگل را تعطیل کرد

به نقل از روابط عمومی فرمانداری کاشان،جواد مزروعی اظهار کرد: با توجه بر استمرار آلودگی هوا تا حد بالای ۱۵۰ ppm و گزارش هواشناسی و محیط زیست مبنی بر استمرار این شرایط و تشخیص ناسالم بودن شرایط برای شهروندان توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان و شرایط آسیب پذیری سلامت جامعه ، مدارس در کلیه مقاطع و مهدکودک ها در سطح شهرهای کاشان ، آران و بیدگل و نوش آباد در روز دوشنبه مورخ ۲۵آذر ماه تعطیل اعلام شد.

وی افزود: کلاسهای درس تمام مقاطع تحصیلی در بخش های چهارگانه شهرستان کاشان شامل برزک، قمصر، نیاسر و بخش مرکزی برقرار خواهد بود.
مزروعی تصریح کرد:شهروندان باید در شرایطی که آلودگی هوا از مرز سالم عبور می کند، توصیه‌ها و مراقبت‌های بهداشتی و تغذیه‌ای لازم را به کار گیرند و گروه‌های در معرض خطر و حساس شامل کودکان، سالمندان، مادران باردار و مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی باید بیش از سایرین مراقب سلامت خود باشند.
به گزارش پانا، شاخص کیفی هوا(Air Quality Index)، معیاری است که غلظت ترکیب‌های مختلف آلاینده موجود در هوا مانند مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیب‌های نیتروژن‌دار، ازون و ذره‌های معلق(کوچک‌تر از ۱۰ و ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک به شمار می‌آید.

11 درصد از آلاینده‌های گازی شهر توسط خودروها صورت می‌گیرد و بیشترین سهم گازهای منتشر شده از خودروهای سواری، منواُکسیدکربن با ۶۴ درصد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار