اعلام تصمیمات کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا دریزد

یزد(پانا)- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اعلام کرد با عنایت به گزارشات رسیده مبنی بر قرارگیری شاخص کیفی هوای شهر در محدوده ناسالم برای گروه های حساس و ادامه این روند و پیش بینی هواشناسی مبنی بر پایداری نسبی این وضعیت تا پیش از ظهر فردا ۲۵ آذر ماه تصمیمات ذیل توسط کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا اتخاذ گردید.

کد مطلب: ۹۸۶۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
اعلام تصمیمات کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا دریزد

تصمیمات درباره مصوبات بدون تشکیل جلسه و تنها با اخذ گزارش دستگاه‌های مرتبط اتخاذ شده است.

آموزش و پرورش موظف است که به کلیه مدارس مقاطع پیش دبستانی ها، دبستان و مهدهای کودک اطلاع رسانی و ابلاغ نماید تا مسئولین مدارس از حضور دانش آموزان در ساعات زنگ تفریح در بیرون از کلاس اکیدا خوداری نمایند و کلیه ساعات ورزشی این مدارس در فضای باز تعطیل گردد.

گروه های حساس( شامل بیماران تنفسی و قلبی و همچنین سالخوردگان) نیز از هرگونه فعالیت غیر ضروری در فضای باز حتما خودداری نمایند و درصورت حضور حتما از ماسک های مخصوص استفاده نمایند.

در صورت قرارگیری شاخص کیفی هوای ۲۴ ساعته شهر در وضعیت اضطرار(شاخص بالاتر از ۲۰۰) و پیش بینی هواشناسی مبنی بر پایداری آن حداقل تا ۴۸ ساعت آینده تصمیمات بعدی با تشکیل فوری کارگروه اضطرار آلودگی هوا با حضور اعضا در جهت تعطیلی مدارس و .‌.. اتخاذ خواهد گردید.

شایان ذکر است طبق آخرین داده های حاصله شاخص کیفی هوای ۲۴ ساعته شهر یزد منتهی به ساعت ۱۸ با شاخص عددی ۱۱۵ در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار