رئیس سازمان نظام پزشکی استان یزد: سطح سواد سلامت در یزد نگران کننده است

یزد(پانا)- رئیس سازمان نظام پزشکی استان یزد، سطح سواد سلامت در یزد را پایین خواند و گفت: این موضوع سبب فدا شدن سلامت در جامعه شده و نگران کننده است.

کد مطلب: ۹۸۶۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان نظام پزشکی استان یزد: سطح سواد سلامت در یزد نگران کننده است

"احمد حائریان" در نشست مجمع سلامت شهرستان تفت با اشاره به اینکه شعار مجامع سلامت در سال جاری «سواد سلامت، آینده سلامت» انتخاب شده است، اظهار داشت: سواد سلامت باید در جامعه ملموس باشد و اصلی ترین نتیجه آن باید خودمراقبی باشد که متاسفانه کمتر شاهد آن هستیم.

وی بیان کرد: امروز حرکت در حوزه بهداشت و درمان در کشور ما و به تبع آن استان یزد، از سلامت به سمت درمان است که این امر نشان از فدا شدن سلامت دارد.

حائریان تاکید کرد: در شرایطی که باید به پیشگیری از بروز بیماری ها فکر کرده و برای آن سرمایه گذاری و سیاست گذاری کنیم، بیشتر دغدغه مردم و شبکه بهداشت و درمان به سمت درمان رفته است.

وی تصریح کرد: رشد تعداد تخت‌های CCU و ICU نیاز است اما نشانه پیشرفت نیست و نباید افزایش آن را شاخص ارتقا و پیشرفت بدانیم.

رئیس نظام پزشکی استان یزد خاطرنشان کرد: هر چند بخشی از مباحث مجامع سلامت باید صرف امور جاری شود اما باید بدانیم بخشی از آن چیزی که به آن مبتلا شدیم ناشی از عدم رعایت برخی از مسائل است که باید روی آن سرمایه گذاری کنیم.

ایشان تصریح کرد: در حوزه درمان باید اقدامات لازم صورت گیرد اما می توان با ارتقاء سواد سلامت و هدایت مردم به سمت خودمراقبتی، آنها را از دریافت خدمات درمانی بی نیاز کرد.

منبع:خبرگزاری مهر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار