دانش آموزان اردکانی‌ به شوق کتاب، مدرسه تا کتابخانه را پیاده پیمودند

یزد(پانا)- دانش‌آموزان مدرسه ماندگار فردوسی اردکان به شوق بازدید از کتابخانه مرکزی این شهرستان، مسیر مدرسه تا کتابخانه را با بازدید از اماکن تاریخی این شهر پیمودند.

کد مطلب: ۹۸۶۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان اردکانی‌ به شوق کتاب، مدرسه تا کتابخانه را پیاده پیمودند

نگاه متفاوت دانش آموزان به کتابخوانی باعث شد تا این بازدید، رنگ و بوی حراست و حفاظت از بافت تاریخی را به خود بگیرد.
مهدی شمالی معلم این دانش آموزان، فضای بازدید از اماکن تاریخی را به کلاسی عملی برای آموزش مهارت های اجتماعی، زندگی و شهروندی در نظر می گیرد.

این معلم خلاق معتقد است، آنچه می تواند در موفقیت دانش آموزان ایرانی نقش مهمی را ایفا کند تنها انباشت اطلاعات نیست بلکه دانش آموزانی می توانند موفقیت بیشتری را کسب نمایند که مهارت های بیشتری را بیاموزند.

وی با اشاره به اینکه نظام آموزشی عمده فعالیت خود را به افزایش دانش اختصاص داده است، مهارت آموزی، فهم، کاربست، ترکیب، ارزشیابی، شادمانی و ایجاد علاقه به درس را از عواملی دانست که مدارس باید بیشتر آنها را مورد توجه قرار دهند.
وی دانش آموزان خود را با این سوال مواجه می کند که اگر تمام شهروندان رفتارهای مخربی چون یادگاری نویسی روی اماکن تاریخی، ریختن زباله و تخریب محیط زیست را انتخاب کنند آیا امکان زندگی در چنین شهری امکان پذیر خواهد بود؟ این معلم همچنین از دانش آموزان خود می خواهد تا دانسته های خود را به عنوان معلمانی پرتلاش به والدینشان نیز آموزش دهند.
دانش آموزان در بازدید بخش در حال مرمت این بناها، با هزینه ها و مشقات ساخت این اماکن نیز آشنا شدند.
بازدید از کتابخانه ایت الله فاضل نیز با نگاه متفاوتی همراه بود، دانش آموزان در یک محفل دوستانه و شاد در خصوص کتاب هایی که در هفته گذشته مطالعه کرده بودند به صحبت پرداخته و به تحلیل، نقد و انتقال پیام کتاب پرداختند.
در ادامه نیز مسوولان کتابخانه، به آموزش در خصوص نحوه صحیح استفاده از کتابخانه و کتاب های مرجع و همچنین معرفی کتاب و کتابخوانی پرداختند.
بازدید از نمایشگاه کتاب، پایان بخش این بازدید یک روزه بود.

۱۹ هزار دانش آموز اردکانی در ۱۱۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند و هم اکنون ۱۴ باب کتابخانه عمومی با بیش از ۱۵۰ هزار نسخه کتاب در اردکان فعال است.
مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

منبع :ایرنایزد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار