دوره دانش افزایی مدرسان جدید آموزش خانواده برگزار شد

یزد(پانا)- دوره دانش افزایی مدرسان جدید آموزش خانواده استان یزد با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، معاون پشتیبانی و توسعه منابع، در پژوهشکده تعلیم و تربیت برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۶۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد
دوره دانش افزایی مدرسان جدید آموزش خانواده برگزار شد

دراین دوره آموزشی مدیرکل آموزش وپرورش استان یزد با اشاره به اهمیت انجمن اولیاء و مربیان اظهار داشت : علیرغم وجود راههای مختلف تاثیر پذیری دانش آموزان اعم ازدوستان و همسالان ، فضای مجازی ، رسانه ها و جامعه ،خانواده رکن اصلی است و نقش اصلی را در تعلیم وتربیت ایفا می کند .
" عباسعلی دانافر " افزود : خانواده و مدرسه دو بال نظام آموزشی هستند چرا که بدون انسجام بین آنها نمی توان شاهد رشد و تعلیم و تربیت مطلوب بود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت : کار مدرسان آموزش خانواده را به دلیل وجود تنوع مخاطبین از طبقات مختلف علمی، اجتماعی، اقتصادی ،فرهنگی و مخاطب شناسی ، تنظیم و تدوین محتوا و تحمل واکنش ها یکی از سخت ترین نوع امورآموزشی دانست .
دانافر تصریح کرد : مدرسان آموزش خانواده بزرگترین بازوی کمکی برای مدیران و مجموعه آموزش و پرورش در تغییر نگرش خانواده ها، تربیت تمام ساحتی دانش آموزان و در نهایت اجرای سند تحول بنیادین هستند .
وی تغییر نگرش خانواده ها از تربیت تک ساحتی و نگرش علمی صرف و تربیت همه جانبه ی اخلاقی،اجتماعی ،اعتقادی،سیاسی و ...دانش آموزان در ایجاد جو شاد و با نشاط و به دور از استرس و اضطراب را یکی از وظایف مدرسان آموزش خانواده بیان کرد و گفت : راه چرخش و اجرای سند تحول بنیادین از طریق خانواده ممکن است .

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان هم در خصوص نحوه برگزاری دوره فوق گفت : این دوره به مدت سه روز جهت مدرسانی که در آزمون و مصاحبه سال 98 شرکت و پذیرفته شده اند در حال برگزاری است و سرفصل دوره ها با عناوین آموزش خانواده، آسیب های اجتماعی، سواد رسانه ای و فضای مجازی، مهارت فرزندپروری، مهارت های ارتباطی، فنون مسأله یابی و نیاز سنجی و ارتباط خانه و مدرسه می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار