فرهاد کریمی: ۴۱ هزار معلم را پای میز اقدام پژوهی و معلم پژوهنده رساندیم

تهران (پانا) - دبیر ستاد هفته پژوهش اعلام کرد ۴۱ هزار معلم را پای میز اقدام پژوهی و معلم پژوهنده رساندیم و از بین ۱۴۲ عنوان استانی ۳۱ اقدام پژوهی انتخاب شدند.

کد مطلب: ۹۸۶۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد

فرهاد کریمی دبیر ستاد هفته پژوهش در آیین بزرگداشت روز ملی پژوهش در آموزش و پرورش با تجلیل از معلمان پژوهنده و پژوهشگران برگزیده که صبح امروز در تالار فرهنگ برگزار شد گفت: «امروز از معلمانی تقدیر می‌کنیم که در ۸ جشنواره شرکت کردند و چراغ پژوهش را روشن نگه داشته‌اند.»

او ادامه داد: «در چارچوب برنامه هفته پژوهش یکی از برنامه‌های اصلی تقدیر از پژوهش‌گران برگزیده است.»

کریمی گفت: «در سال ۹۸ کمیته این فعالیت را آغاز کردیم و ۳۵ پرونده از کل کشور مربوط به این موضوع به ستاد ارائه شد و یک فناور و ۲ پژوهشگر برتر انتخاب شدند.»

دبیر ستاد هفته پژوهش گفت: «در حوزه اقدام پژوهی نیز برای توسعه همه‌جانبه فعالیت عینی معلمان را داریم که ۴۱ هزار معلم را پای میز اقدام پژوهی و معلم پژوهنده رساندیم و از بین ۱۴۲ عنوان استانی ۳۱ اقدام پژوهی انتخاب شدند.»

او ادامه داد: «در این حوزه کارهای متعددی را در پژوهشگاه آغاز کردیم. در حوزه طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌ها ۴۰ طرح از کل کشور داشتیم که توسط کمیته‌ها داوری و بررسی شد و ۳ طرح برگزیده شدند.»

کریمی گفت: «در بحث پایان‌نامه‌های ارشد و رساله دکتری ۳۶ عنوان یک پایان‌نامه ارشد و یک رساله دکتری انتخاب شدند.»

دبیر ستاد هفته پژوهش گفت: «یکی از فعالیت‌های ما اشاعه تجارب حوزه مدیریتی در آموزش و پرورش است از ۱۳ تجربه برتر ۳ تجربه شناسایی شد.»

کریمی گفت: «در آموزش و پرورش ۲ پژوهشکده تعلیم و تربیت رسمی داریم که از وزارت علوم مجوز دارند. اکنون۶۵۰ پژوهشگرا فعالیت دارند که آثار ارسالی از آنان در حوزه مدیریت بررسی شده و ۳ مدیر برتر معرفی شدند.»

او گفت: «در بحث دانشجومعلمان و تربیت دبیری پژوهشگر با هماهنگی دانشگاه‌های رجایی و فرهنگیان، در دو دانشگاه ۳ دانشجوی برتر را معرفی می‌کنیم.»

دبیر ستاد هفته پژوهش افزود: «در سطح ستادی آموزش و پرورش کمیته‌ها را داریم که پرونده ۶ کمیته به ستاد آمد و ۳ مورد از کمیته‌ها برتر شدند.»

او با بیان اینکه تولیت بخش پژوهش برعهده پژوهشگاه است گفت: «طبق اسناد قانونی پژوهشگاه فعالیت‌های دامنه‌داری داریم که عمده مسئولیت‌ها پاسخگویی به نیازهای آموزش و پرورش و شناسایی نیازها به‌عنوان بخشی از ضرورت‌هاست.»

کریمی گفت: «۴ پژوهشکده، ۱۵ گروه پژوهشی و ۲ مرکز پژوهشی داریم که در چارچوب وظایف محورهایی را مورد توجه قرار می‌دهند.»

او در پایان به برخی از فعالیت‌های پژوهشگاه اشاره کرد‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار