در گفت و گو با پانا

حمیدی مقدم: سینماحقیقت کلاسی یک هفته‌ای برای جوان‌هایی بود که فیلمسازی در حوزه مستند را آغاز کردند

تهران (پانا) – دبیر جشنواره سینماحقیقت این رویداد فرهنگی را محلی برای پاسخگویی به پرسش‌های مستندسازان و علاقه‌مندان ورود به سینمای مستند و آشنایی با نیازهای جامعه در این حوزه می‌داند.

کد مطلب: ۹۷۶۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
حمیدی مقدم: سینماحقیقت کلاسی یک هفته‌ای برای جوان‌هایی بود که فیلمسازی در حوزه مستند را آغاز کردند

محمد حمیدی‌مقدم، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و دبیر جشنواره سیزدهم سینماحقیقت در گفت‌‍وگو با خبرنگار فرهنگی پانا درباره جایگاه سینماحقیقت در فضای فرهنگی امروز ایران گفت: این جشنواره امروز به عنوان مهم‌ترین پایگاه سینمای مستند و نمایش مهم‌ترین فیلم‌های مستند ایرانی و خارجی جایگاه خود را محکم کرده و در این سال‌ها به یک پاتوق فرهنگی و هنری تبدیل شده است.

وی درباره ارتباط فیلم‌های مستند با نیازهای جامعه به عنوان یکی از ضرورت‌های این حوزه گفت: «اصالت داشتن سندها و هماهنگ شدن با نیازهای جامعه جزو ضرورت‌های ساخت فیلم مستند است؛ یعنی مستندساز باید بداند نیازهای جامعه چیست و فیلم مستند باید در چه فرایندی قرار گیرد. جشنواره سینما حقیقت به بخشی از این پرسش‌ها پاسخ می‌‍دهد.»

دبیر جشنواره سیزدهم سینماحقیقت اضافه کرد: «این جشنواره به مثابه یک ورک‌شاپ یا یک کلاس یک هفته‌ای است؛ خصوصا برای جوان‌هایی است که فیلمسازی در حوزه مستند را آغاز کردند یا خواهان ورود به آن هستند.»

حمیدی مقدم درباره تغییرات این دوره از جشنواره سینماحقیقت اظهار کرد: «با توجه به اهمیت اقتصاد جشنواره و پولی که برمی‌گرداند و نیز اهمیت ایجاد بازار برای سینمای مستند، امسال هم بلیت‌فروشی فیلم‌ها را اغاز کردیم و هم بخش بازار جشنواره را پررنگ‌تر کردیم. امسال مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، وارد گفت‌وگو با VOD ها شده‌ است تا درگاهی در یکی از پلتفرم‌ها برای پخش مستند داشته باشیم و از طرف دیگر در پی آن هستیم که با تلویزیون وارد قرارداد شویم و مستندها را به آن‌ها بفروشیم و بابت آن هزینه دریافت کنیم.»

**

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار