در گفت وگو با پانا:

رئیس کمیسیون عمران مجلس: افزایش اعتبارات عمرانی در بودجه 99 امیدبخش است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه افزایش اعتبارات عمرانی در بودجه 99 امیدبخش است، می‌‌گوید با تخصیص اعتبارات استانی پروژه‌هایی که می‌توانند کامل شوند و به بهره‌برداری برسند، افزایش خواهد یافت.

کد مطلب: ۹۷۶۳۸۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کمیسیون عمران مجلس: افزایش اعتبارات عمرانی در بودجه 99 امیدبخش است

محمدرضا رضایی‌کوچی در گفت وگو با پانا با تاکید براینکه بودجه 99 رویکرد مناسبی در بخش عمران دارد، گفت: «در بودجه 99 اختیارات بیشتری به دستگاه‌های اجرایی داده شده است. در گذشته تمامی اعتبارات در اختیار سازمان برنامه و بودجه بود و ابتکار عمل در دست دستگاه‌های اجرایی نبود به همین دلیل تخصیص اعتبار برای برخی از پروژه‌ها بیشتر و برخی از پروژه‌ها کمتر بوده است.»

وی ادامه داد: « با تخصیص اعتبارات استانی پروژه‌هایی که می‌توانند کامل شوند و به بهره‌برداری برسند افزایش خواهد یافت.»

رضایی‌کوچی عنوان کرد:‌ «افزایش اعتبارات عمرانی در بودجه 99 نیز امیدبخش است و این اعتبارات تا حدود 15 درصد افزایش یافته است.»

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:‌ «جزئیات جدید از لایحه نشان می‌دهد رقم بودجه عمرانی به 70هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.»

آمارها نشان می‌دهد تعداد زیادی پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد. تعداد 6هزار و 600 مورد از این طرح‌های عمرانی ، دولتی و ملی و در حدود 81 هزار پروژه نیز استانی است که برای تکمیل آنها به 650هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این رقم 10 برابر بودجه ای است که برای طرح های عمرانی در بودجه در نظر گرفته شده است.

یک پروژه پس از آن که در دستگاه‌های اجرایی مطرح شد، به سازمان مدیریت معرفی می‌شود ، سپس این نهاد بررسی‌های لازم در خصوص منابع و هزینه‌ها را انجام داده و طرح را به دولت ارسال می‌کند. پس از آن دولت طرح را تصویب و به مجلس ارائه می‌دهد که باید در کمیسیون تخصصی و بعد از آن در تلفیق مطرح شود. در نهایت طرح مورد نظر در صحن علنی عنوان می‌شود.

خبرنگار ناهید شمشیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار