محکومیت سه واحد دامداری آلاینده

تهران (پانا) - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهر ری محکومیت سه واحد دامداری آلاینده خبر داد و گفت سه واحد دامداری بزرگ نیز به دلیل دفع غیر بهداشتی فاضلاب و آلودگی آب های زیر زمینی و عدم مدیریت پسماندهای تولیدی، با شکایت این اداره به مرجع قضایی، به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

کد مطلب: ۹۷۶۳۳۳
لینک کوتاه کپی شد
محکومیت سه واحد دامداری آلاینده

بر اساس گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، برخورد با تعدادی از واحدهای آلاینده در شهرستان‌های استان تهران و نشست تخصصی هماهنگی سند همکاری در حوزه آموزش حفاظت محیط زیست و مدیریت مصرف آب و انرژی در مدارس در کنار سایر اخبار محیط زیست انسانی و طبیعی مهمترین اخبار محیط زیست تهران در هفته گذشته بود.

پلمب سه واحد کارواش آلاینده در قرچک

محمدطاهر ظاهری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک از پلمب سه واحد کارواش به دلیل رها سازی فاضلاب در معابر عمومی بدون هیچگونه فرآیند تصفیه، با حکم قضایی در پایان هفته گذشته خبر داد و گفت: طرح برخورد و الزام کارواش‌ها به استانداردسازی فاضلاب خروجی و انجام تصفیه فاضلاب‌های خروجی از ماه گذشته با انجام 13 مورد صدور اخطاریه آغاز شده است و تاکنون 3 واحد کارواش با دستور دادستان شهرستان قرچک پلمب شده است.

ظاهری تصریح کرد: این طرح با تصمیم کمیته صیانت از آب شهرستان اجرا شده و هدف آن توجه به بحران آب و لزوم مدیریت و بهینه سازی واحدهای دارای فاضلاب است.

محمودی: مبانی نظری توسعه پایدار در تصمیمات کلان در نظر گرفته شود

همچنین نشست تخصصی هماهنگی سند همکاری در حوزه آموزش حفاظت محیط زیست و مدیریت مصرف آب و انرژی در مدارس، با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، ادارات کل آموزش و پرورش شهر تهران و شهرستان های استان تهران، مدیران عامل سازمان آب و فاضلاب و توزیع برق استان تهران و مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در روز یکشنبه 17 آذرماه در محل سالن همایش های شهید غنی پور شهرداری منطقه ۱۰ برگزار شد.

سعید محمودی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در این نشست با بیان اینکه آموزش محیط زیست باید در سطح گستره‌تری نسبت به گذشته صورت گیرد و می‌توانیم در این زمینه از تجربیات کشورهای دیگر استفاده و برنامه‌های مناسبی برای رفع مشکلات محیط زیست تدوین کنیم، تصریح کرد: مبانی نظری توسعه پایدار و محیط زیست باید در تصمیمات کلان کشور در نظر گرفته شود تا بیش از این شرمنده نسل‌های آینده نشویم.

این گزارش می‌افزاید: سند همکاری در حوزه آموزش حفاظت محیط زیست و مدیریت مصرف آب و انرژی در مدارس با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت آموزش و پرورش و وزارت نیرو در راستای بندهای 12 و 14 ابلاغی سیاست های کلی محیط زیست کشور از طرف مقام معظم رهبری با هدف گسترش سطح آگاهی، دانش و بینش زیست محیطی مدارس تنظیم شده و اهداف کلی آن شامل تامین و ارتقای سطح آگاهی محیط زیستی و تمهیدات لازم برای ایجاد زیر ساخت های لازم در مدارس محیط زیستی، مشارکت در دستیابی به اهداف توسعه پایدار و ایجاد نگرش و تغییرات رفتاری مثبت پایدار در دانش آموزان، آموزگاران، کارکنان و والدین در ارتباط با حفظ محیط زیست است.

دو واحد متخلف و آلاینده در شهریار به مراجع قضائی معرفی شدند

فاطمه برنا رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار در روز پنجشنبه مورخ 21 آذرماه با اعلام این خبر اظهار داشت: یک واحد تولیدی مصنوعات تزئینی به دلیل عدم پیش بینی تمهیدات زیست محیطی و آلایندگی هوا و آب و همچنین یک واحد تفکیک غیر مجاز زباله به دلیل تهدید علیه بهداشت عمومی به دادگاه معرفی شدند.

برنا افزود: این واحد ها با توجه به اخطاریه های مکرر به دلیل عدم اقدام مؤثر برای رفع آلودگی، متخلف شناخته شده و با آنها برخورد قانونی صورت گرفت.

شکار بی‌ضابطه گراز تهدیدی برای زنجیره غذایی پلنگ‌ها

فرهاد زندی، رییس اداره حفاظت محیط زیست پارک ملی لار نیز از دستگیری شکارچیان غیرمجاز گزار و کبک در حاشیه پارک ملی لار در روز سه شنبه 19 آذرماه خبر داد و در اینخصوص گفت: از متخلف لاشه دو رأس گراز وحشی به همراه یک قبضه سلاح برنو، هشت تیر فشنگ و سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه گرازها طعمه مناسبی برای گوشتخواران بزرگ ایران به ویژه پلنگ به شمار می روند، اظهار داشت:شکار بی ضابطه، بی دلیل و غیرمجاز این گونه در زیستگاه هایی که در آن ها پلنگ وجود دارد و یا احتمال زیست این حیوان وحشی است، به زنجیره غذایی پلنگ ها آسیب رسانده و بیشتر موجب می شود تا پلنگ ها به دام های اهلی هم حمله ور شوند و خسارات فراوانی را بوجود آورند.

محکومیت سه واحد دامداری آلاینده

زهره عبادتی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهر ری در تشریح این خبر با اشاره به اینکه واحد غیر مجاز ریخته گری سرب از باطریهای فرسوده با فعالیت غیر اصولی و ایجاد دود و ذرات و انتشار آن در هوا باعث سلب آسایش و مزاحمت شهروندان شده بود، افزود: این واحد آلاینده با دستور مرجع قضایی تعطیل و جمع آوری شد.

وی همچنین گفت: متصدیان سه واحد دامداری بزرگ نیز به دلیل دفع غیر بهداشتی فاضلاب و آلودگی آب های زیر زمینی و عدم مدیریت پسماندهای تولیدی، با شکایت این اداره به مرجع قضایی، به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار