عنصر اصلی نشاط و شادمانی در مدارس" تربیت بدنی " است

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت: یکی از راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس ایجاد " نشاط وشادمانی" می باشد که عنصر اصلی آن " تربیت بدنی" است.

کد مطلب: ۹۷۶۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
عنصر اصلی نشاط و شادمانی در مدارس" تربیت بدنی " است

احمد ناصری در جلسه تبیین برنامه های معاونت تربیت بدنی و سلامت استان که در سالن جلسه مجموعه ورزشی شهید کاظم دیرین برگزار شد، با تقدیر از همکاران حوزه های پرورشی و تربیت بدنی در ستاد و صف اظهار داشت: در سایه تدابیر و برنامه های اجرا شده در مناطق و نواحی استان، حوزه های پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان در ارزیابی شاخص های عمومی و اختصاصی از سوی وزارت و سازمان برنامه بودجه، رتبه های خوبی را به خود اختصاص داده اند.

او با تقدیر از فعالیت های معاونت تربیت بدنی وزارت متبوع در خصوص توجه به ورزش مدارس، بیان داشت: معاونت تربیت بدنی و سلامت استان نیز با اجرای برنامه هایی همچون، المپیادهای ورزشی، حیاط پویا، مدرسه قهرمان، کانون های ورزشی و ... در تلاش است تا نشاط و شادمانی را در بین دانش آموزان مدارس استان بوجود بیاورد که بدون شک موفق عمل کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه به تعامل خوب حوزه سلامت آموزش و پرورش استان با نهادهای ذیربط اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه های " سفیران سلامت"، طرح آهن یاری، طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان های دانش آموزان و اقدامات آموزشی و اطلاع رسانی در خصوص بیماری آنفلوانزا نشان از تلاش و فعالیت خوب این حوزه می باشد.

ناصری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فضا، تجهیزات و فناوری یکی از 6 زیر نظام سند تحول بنیادین می باشد، خاطر نشان ساخت: در سایه اقدامات و همکاری آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی استان نیمی از 23 سالن ورزشی نیمه تمام که 13 هزار مترمربع را شامل می شود در حال حاضر به بهره برداری رسیده است و مابقی تا سال تحصیلی آینده تکمیل خواهند شد.

او با تاکید به تقویت بهداشت روانی در مدارس، اظهار داشت: یکی از راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس ایجاد " نشاط وشادمانی" می باشد که عنصر اصلی آن " تربیت بدنی" است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش با عنوان اینکه فضای مناسب برای تحقق سیاست های آموزش و پرورش در مقابل آسیب های اجتماعی " مدرسه و مجموعه عوامل تربیتی آن " است، گفت: مدرسه محلی برای تولید آسیب های اجتماعی نیست بلکه محلی برای تحت مراقبت قرار گرفتن دانش آموزان آسیب پذیر می باشد.

ناصری در ادامه اجرای برنامه هایی همچون جشنواره نوجوان سالم، طرح نماد، یاریگران زندگی و ... در آموزش و پرورش استان را جزو برنامه های اثربخش در حوزه آسیب های اجتماعی عنوان کرد و تصریح نمود: خروجی این برنامه ها موجب می شود تا دانش آموزان آسیب پذیر مشخص و تحت مراقبت های توانبخشی قرار گیرند.

او همچنین از معاونان پرورشی و تربیت بدنی مناطق و نواحی خواست تا " تربیت دینی در مدارس" را در اولویت قرار دهند.

ناصری افزود: در هر رهه ای که تربیت دینی مورد توجه قرار گرفته است، نسلی با استحکام و مصونیت شخصیتی و نیز قدرت روحی بالایی تربیت شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین نکته کانونی در " تربیت دینی" را اخلاق عنوان کرد و گفت: با ایجاد یک رابطه اخلاقی خوب می توان رابطه خوشایندی را بوجود آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار