تجلیل از معلمان و دانش آموزان برتر پژوهشگر استان اردبیل

اردبیل (پانا) - بمناسبت هفته پژوهش و در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان که با حضور استاندار، جمعی از مدیران استانی و پژوهشگران برتر استان در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، از سه معلم و سه دانش آموز برتر پژوهشگر آموزش و پرورش استان تجلیل بعمل آمد.

کد مطلب: ۹۷۶۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از معلمان و دانش آموزان برتر پژوهشگر استان اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر استان، طی سخنانی اظهار داشت: پژوهش کلید توسعه و خلاقیت و نوآوری پایه رشد در سازمانها بویژه آموزشی و تحقیقاتی می باشد.

احمد ناصری با بیان اینکه ویژگی های مدرسه پژوهنده، دانش آموز و معلم پژوهنده در سند تحول بنیادین ذکر شده است، افزود: انجام پژوهش در حوزه آموزش و پرورش یکی از بندهای اساسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که به جد برنامه های مرتبط با این حوزه در سطح ستاد و صف تعریف و اجرا می شود.

او ضمن تشریح برخی از مسائل حوزه ی پژوهش آموزش و پرورش استان، فعالیت پژوهش سراهای دانش آموزی در سطح نواحی و مناطق 19 گانه استان و اجرای جشنواره های پژوهشی جابربن حیان، نوجوان و جوان خوارزمی و برگزاری المپیادهای دانش آموزی را از رویدادهای مهم علمی و پژوهشی عنوان کرد که با هدف رشد و شکوفایی دانش آموزان انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تدریس کتاب کار و فناوری و کارآفرینی در مدارس و خروجی آن که منجر به ابتکارات، اختراعات و دست سازه های دانش آموزان می شود؛ ضرورت توجه بیشتر به تجهیز کردن آزمایشگاه ها و کارگاه های مدارس و کتابخانه ها را بعنوان بستر فعالیت علمی دانش آموزان خاطر نشان کرد.

ناصری ایجاد پیوند و تعامل دانشگاه های استان با مدارس بویژه پژوهش سراهای دانش آموزی را گامی موثر در راستای تقویت فعالیت های علمی و تحقیقاتی دانش آموزان استان عنوان کرد که ثمره ی آن نهایتا در دانشگاه ها و توسعه و آبادانی کشور به بار خواهد نشست.

او برنامه ریزی و برنامه محوری بر مبنای پژوهش را رمز موفقیت در سازمانها بویژه سازمانهای علمی و آموزشی عنوان کرد و افزود: سنجش کارایی و اثربخشی برنامه های اجرا شده در هرسازمانی نیز بر اساس یافته های حاصل از تحلیل پژوهش می باشد که مسیر را برای ارزیابی درست، اصلاح و تغییر برنامه ها در راستای اهداف از پیش تعیین شده سازمانی روشن می کند.

در این مراسم از 3 دانش آموز و 3 معلم پژوهشگر برتر استان در حوزه های مختلف علمی و پژوهشی تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار