اولادقباد:

یک هزار مدرسه در تهران نیاز به تخریب و بازسازی دارد

تهران (پانا ) : فریده اولاد قباد ، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس می گوید : یک هزار مدرسه در تهران نیاز به تخریب و بازسازی دارد.

کد مطلب: ۹۷۶۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
یک هزار مدرسه در تهران نیاز به تخریب و بازسازی دارد
وی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اهمیت تأثیرپذیری دانش آموزان از فضای آموزشی، اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال 95 نرخ رشد جمعیت تهران 1.72 بوده که این رشد جمعیت، نتیجه زاد و ولد و مهاجرت بی رویه به شهر تهران است به نحوی که آمار مهاجران در سال 95 به استان، معادل 20 درصد کل کشور بوده است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعا این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی برای اختصاص فضای آموزشی بیشتر به استان تهران است، اضافه کرد: برنامه مقاوم‌سازی مدارس تهران از سال 85 آغاز شده که می‌طلبد که این حوزه بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
70 درصد مدارس تهران از ایمنی لازم برخوردار است
وی، آمار دانش آموزان استان تهران را حدود 2 میلیون دانش آموز برآورد کرد و افزود: در حال حاضر 70 درصد مدارس سطح استان تهران از ایمنی مناسب برخوردار است.
اولادقباد با بیان اینکه اکثر مدارس فرسوده استان تهران در مناطق جنوبی و شهرستان‌های استان واقع شده، اضافه کرد: بر اساس برآوردها در حال حاضر حدود یک هزار مدرسه در تهران نیازمند تخریب و بازسازی است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: با توجه به موج دوم جهش جمعیت دانش آموزی در سال‌های آتی، اتخاذ راهکارهای مناسب برای استان تهران یک ضرورت است، چراکه تراکم دانش آموزی در استان به هیچ عنوان مناسب نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار