۸۸ پایگاه اورژانس آذربایجان غربی برای اجرای طرح زمستانی آماده شد

ارومیه (پانا) - رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی از آماده سازی ۸۸ پایگاه اورژانس جاده ای ، شهری وهوایی برای طرح زمستانی امسال خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۶۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
۸۸ پایگاه اورژانس آذربایجان غربی برای اجرای طرح زمستانی آماده شد

باقر بهرامی با بیان اینکه از این تعداد ۳۶ پایگاه شهری، یک پایگاه هوایی و ۵۱ پایگاه جاده ای است افزود: بیش از ۶۰۰ نفر از پرسنل اورژانس استان برای اجرای طرح زمستانی در استان بکارگیری شده اند.

وی از انجام ۶۰ هزار ماموریت جاده ای و شهری توسط اورژانس استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: پایگاه امداد هوایی استان به همراه یک فروند بالگرد نیز آماده امدادرسانی به مصدومیت در استان است.

بهرامی گفت: میانگین زمان رسیدن نیروهای امدادی بر بالین بیمار در کلان‌شهرها ۱۰ دقیقه، در جاده‌ها ۱۵ دقیقه و در شهرستان‌ها هشت دقیقه است که خوشبختانه این زمان در شهرستان‌های آذربایجان غربی به ۶ و نیم دقیقه کاهش یافته است.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه در قالب این طرح خودروهای اورژانس به همه امکانات جدید از جمله موبایل آی سی یو و موبایل سی سی یو مجهز هستند افزود: این آمبولانس ها با تمامی امکانات و تجهیزات کامل جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مصدومان احتمالی حوادث جاده ای و شهری در طول زمستان امسال آماده هستند.

بهرامی با بیان اینکه امسال پایگاه امدادهوایی نیز در طرح زمستانی بکارگیری می شود افزود: این پایگاه مجهز به یک بالگرد هست که در برخی مواقع از سال فقط با نبود خلبان مواجه هستیم که امیدواریم امسال این مشکل برطرف شود چرا که امداد هوایی از نیازهای ضروری استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار