فراخوان نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس خبری گیلان منتشر شد

رشت (پانا) - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از انتشار فراخوان نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس خبری گیلان خبر داد.

کد مطلب: ۹۷۶۲۰۵
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس خبری گیلان منتشر شد

به گزارش خبرنگار پانا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی اظهار داشت: در عصر اطلاعات، عکس و تصاویر خبری از شیوه‌های انتقال اطلاعات به شمار می‌رود که با گذر از محدودیت‌های زبانی، واقعیت را همان‌طور که هست ارائه می‌دهد.

وی افزود: امروزه عکس به‌عنوان بخش جدایی ناپذیر اخبار و گزارش‌ها، جایگزین مناسبی برای انتقال اخبار و مفاهیم در کوتاهترین زمان محسوب می‌شود و کمک شایانی به درک مطلب توسط مخاطب می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: با توجه به لزوم برجسته سازی تلاش عکاسان خبری در رویدادهای مهم مذهبی، رسانه‌ای و اجتماعی، این اداره‌کل در نظر دارد با همکاری خانه مطبوعات استان، نخستین جشنواره و نمایشگاه عکس خبری گیلان را برگزار کند.

فاضلی تصریح کرد: معرفی کارکرد عکس خبری در رسانه‌ها و نقش مهم رسانه‌ها در ارتقای سطح آگاهی جامعه، افزایش توانمندی‌های شناختی افراد جامعه در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی، و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و رسانه‌ای مرتبط در رسانه‌ها از اهداف برگزاری جشنواره یادشده است.

وی بیان کرد: این جشنواره در رشته‌های عکس خبری در زمینه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی، هنری و مذهبی برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: جلوه‌های معنوی زیارت، اربعین و نقش آن در انتقال پیام مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی عاشورای حسینی - نقش رسانه‌ها در پیشگیری از اعتیاد و ریشه‌یابی انحرافات اجتماعی نظیر خشونت‌های خانگی و شیوع بزهکاری - ارتباط سواد رسانه‌ای با حفظ سلامت اجتماعی کودک، خانواده و حقوق شهروندی و فرهنگ عمومی - توسعه و ترویج فرهنگ غدیر و بزرگداشت دهه امامت و ولایت، دفاع مقدس، استکبارستیزی و مقاومت اسلامی - اقتصاد مقاومتی، استحکام بخشی و بازدارندگی با رونق تولید - ورزش، جوانان و امید - حضور حداکثری، تجلی اقتدار و وحدت ملی - سبک زندگی ایرانی، نشاط بخشی و امید آفرینی در جامعه اسلامی، محورهای جشنواره یادشده است.

فاضلی با بیان اینکه مهلت ارسال اثر ۱۵ دی‌ماه امسال است، خاطرنشان کرد: زمان چاپ اثر نیز باید از ابتدای سال جاری تا دهم دی‌ماه باشد و پدید آورندگان آثار می‌توانند در هر محور، حداکثر پنج اثر انتشاریافته در نشریات مکتوب و مجازی دارای مجوز را در فاصله زمانی تعیین شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی در پایان افزود: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار خود می‌توانند به تارنمای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به آدرس gilan.farhang.gov.ir مراجعه نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار