مدیرکل استاندارد:

۸۰ درصد سردخانه‌های بیشتر از ۱۰۰۰ تن در آذربایجان‌غربی استاندارد است

‌ارومیه (پانا) - مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت ۲۲۳ سردخانه مواد خوراکی با ظرفیت بیش از یک‌هزار تن در استان گفت: ۸۰ درصد این سردخانه‌ها پروانه کاربرد علامت استاندارد دارد.

کد مطلب: ۹۷۶۲۰۲
لینک کوتاه کپی شد
۸۰ درصد سردخانه‌های بیشتر از ۱۰۰۰ تن در آذربایجان‌غربی استاندارد است

منصور جلایر افزود: به علت اهمیت سردخانه‌ها در سلامت و امنیت غذایی مردم، این مراکز به صورت مستمر تحت بازرسی اداره‌کل استاندارد قرار دارد به طوری‌که از ابتدای امسال ۱۴۰ مورد بازرسی در خصوص اجرای استانداردهای اجباری در سردخانه‌ها انجام شده‌است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۷۹ سردخانه در آذربایجان‌غربی پس از بازرسی از این اداره‌کل، پروانه کاربرد علامت استاندارد دریافت کرده‌است.

وی بیان کرد: آذربایجان‌غربی نخستین استان کشور از نظر تعداد سردخانه‌های مواد خوراکی است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی همچنین از انجام ۸۸ مورد بازرسی در خصوص رعایت معیارهای مصرف انرژی در فرایندهای تولیدی استان طی سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در این راستا نیز ۳۴ مورد گواهی استاندارد معیار مصرف انرژی در استان صادر شده‌است.

جلایر بازرسی از آسانسورهای نصب شده را یکی دیگر از ماموریت‌های اداره کل استاندارد برشمرد و ادامه داد: طی یک‌سال گذشته، از یک‌هزار و ۱۴۵ آسانسور در استان بازرسی شده که ۴۶۰ مورد گواهی دریافت کرده‌است.

وی یکی دیگر از مهمترین موارد بازرسی اداره‌کل استاندارد را تجهیزات بازی کودکان در شهربازی‌ها و میادین بازی دانست و گفت: امسال پیشرفت خوبی در استانداردسازی این بخش صورت گرفته و ۳۵۲ دستگاه تجهیزات تفریحی گواهی استاندارد دریافت کرده‌است.

اداره‌های استاندارد مسوول بررسی کیفیت بخش‌های مختلف از جمله آسانسور، لوازم بازی، بخش تولید، حوزه عرضه و نگهداری به‌ویژه در حوزه مواد خوراکی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار