برای اولین بار درآموزش و پرورش استان اتفاق افتاد :

برگزاری همایش آشنایی و مشاوره ناهنجاریهای قامتی و حرکات اصلاحی

بجنورد (پانا) -برای اولین بار درآموزش و پرورش استان، همایش آشنایی و مشاوره ناهنجاریهای قامتی و حرکات اصلاحی ویژه والدین و مربیان مدارس ابتدایی شهرستان بجنورد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۶۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش آشنایی و مشاوره ناهنجاریهای قامتی و حرکات اصلاحی

مهدی خطیب زاده سرپرست معاونت تربیت بدنی و سلامت، هدف از برگزاری این همایش را افزایش آگاهی والدین و مدیران، تبیین راه های پیشگیری و اصلاح ناهنجاری ها قامتی دانست

وی ضمن تشریح برنامه های معاونت ولزوم توجه به فعالیت های ورزشی گفت: معاونت تربیت بدنی و سلامت با سرلوحه قراردادن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه های متعددی از جمله المپیاد ورزشی درون مدرسه ای، مدرسه پویا، ورزش صبحگاهی، کانون های ورزشی درون و برون مدرسه ای و کانون‌های حرکات اصلاحی را تدوین و به مدارس ابلاغ کرده است که هدف اصلی آنها ارتقاء میزان مشارکت دانش آموزان در فعالیت های ورزشی می باشد.

وی توجه به سواد حرکتی را از مهمترین و اساسی‌ترین مقوله‌های دوران ابتدایی برشمرد و افزود: در صورت فراهم نشدن فرصت های حرکتی وعدم توجه به سواد حرکتی دانش آموزان در دوره ابتدایی بسیاری از مهارت های بنیادین حرکتی فرا گرفته نمی شود واین نقصان دانش آموزان را در بزرگسالی دچار چالش‌های زیادی خواهد کرد.

خطیب زاده یکی از مهمترین دلایل بروز ناهنجاری های قامتی در دانش آموزان را ضعف های عضلانی عنوان کرد و گفت: تنها راه پیشگیری از ناهنجاری ها، مشارکت در فعالیتهای ورزشی است.

وی ابرازامیدواری نمود تا با همکاری والدین دانش آموزان، مدیران مدارس و معلمان تربیت بدنی، بتوان اقدامات اثربخش تری در راستای پیشگیری از ناهنجاری های قامتی انجام داد.

شایان ذکر است در این همایش دکتر فهیمه نقی نژاد و رضاانورمیرزاعلی از معلمان تربیت بدنی شهرستان بجنورد، در خصوص مباحث تخصصی مرتبط با ناهنجاریهای ساختار قامتی و حرکات اصلاحی سخنرانی نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار