امام جمعه موقت خاورشهر:حضوردرانتخابات و انتخاب درست یک وظیفه شرعی و از امتحانات الهی است

شهرری(پانا) - امام جمعه موقت خاورشهر گفت : ما باید با حضور در مساجد سهم و وظیفه ی خود را نسبت به نماز ادا کنیم.

کد مطلب: ۹۷۶۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه موقت خاورشهر:حضوردرانتخابات و انتخاب درست یک وظیفه شرعی و از امتحانات الهی  است

حجت الاسلام مبرهن در خطبههای نمازجمعه به نقش و تفسیر عبارت یا ایهاالذّین آمنوا در قرآن پرداخت وبیان کرد : وقتی خداوند در آیات قرآن کسانی که ایمان آورده اند را مورد خطاب قرار می‌دهد به این معنا است که صرفا" ایمان آورن کافی نیست بلکه انجام دستورات الهی لازمه ی ایمان به خدا است.

او در ادامه با اشاره به آیه هفت سوره محمد صلوات الله علیه و آله اذعان داشت : خداوند در این آیه با مورد خطاب دادن مومنین از آنان خواسته تا خدا را یاری کنند زیرا خداوند در ازای آن شمارا یاری کرده و در راهتان ثابت قدم می گرداند.

حجت الاسلام مبرهن یاری کردن خدا را در انجام چند کار دانست و افزود :ابتدا مبارزه با طاغوت و پذیرش ولایت الله و سپس یاری کردن مجاهدان است.

او به مهم ترین نتیجه یاری رساندن خدا اشاره کرده و گفت : خداوند سکینه و آرامشی در قلوب مؤمنین قرار خواهد داد که از دشمنی دشمنان بیمی نخواهند داشت و نمونه بارز این آرامش و دلاوریها در دوره کنونی در دوران دفاع مقدس و در مدافعان حرم دیده می‌شود.

او پیرامون وحدت حوزه و دانشگاه اذعان داشت : وحدت حوزه و دانشگاه وحدتی آرمانی بوده که هردو باید سعی در پیشرفته کردن و الگو ساختن جامعه در جهان داشته باشند و زمینه ساز حکومت مهدوی شوند.

حجت الاسلام مبرهن با توجه به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت :حضور در انتخابات و انتخاب درست یک وظیفه شرعی و از امتحانات الهی بوده که در انتخاب خود باید به تمامی جوانب توجه داشته باشیم.

/خبرنگار : زهراسادات میری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار