توصیه های پزشک برای جلوگیری از ابتلاء‌‌‌ به بیماری آنفلوآنزا

شیروان (پانا) - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان در جلسه شورای فرماندهی حوزه مقاومت بسیج کارمندی و کارگری حضرت امیرالمؤمنین(ع) که با حضور فرماندار، فرمانده، جانشین سپاه ناحیه شیروان، اعضای شورا و فرماندهان محترم پایگاه های مقاومت در محل سالن اجتمات این حوزه برگزار گردید در رابطه با مقابله با بیماری آنفلوانزا گفت: افراد برای جلوگیری از ابتلاء به این بیماری باید بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت نموده و از دست دادن و روبوسی و در معرض گذاشتن ترشحات و تنفس با دیگران و به ویژه از بوسیدن و غذا دادن از دهان خود به کودکان خودداری کنند.

کد مطلب: ۹۷۶۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
توصیه های  پزشک برای  جلوگیری از ابتلاء‌‌‌ به بیماری آنفلوآنزا

دکتر علی آرمیده افزود: ویروس آنفلوآنزا انواع و اقسام مختلف داشته و از نوع ساده تا نوع خوکی و پرندگان به راحتی به انسان انتقال پیدا کرده و خیلی راحت فرد را درگیر می کند و اسهال و درد عضلانی و... از علائم آن می باشد.

وی شرایط محیطی، فضای مرطوب، گرم، بسته و... را عامل رشد این ویروس بیان نمود و اظهار داشت: سیستم ایمنی اگر ضعیف یا قوی باشد شدت و دوره بیماری را کم و زیاد می نماید و ممکن است یک ویروس نسل عوض کرده و مجدد به بدن وارد شود گفت: برای درمان این بیماری باید به بدن استراحت داده تا تعریق کند و خوردن مایعات زیاد، آبلیموی تازه همراه با عسل و دمنوش های آنخ، زنجبیل و... به شدت مؤثر است و بایستی مسیر بینی باز و ترشحات کم و خارج شود و همچنین استفاده از داروهای ضد التهاب، قطره ها، آب نمک بهداشتی و مصرف آنتی بیوتیک ها باید با تشخیص و مجوز پزشک صورت پذیرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان گفت: آنفوآنزا به ریه و سیستم ایمنی افراد آسیب وارد می نماید و ریه و کبد جایگزین ندارند و وجود آن ها حتماً لازم است لذا ازخوددرمانی به ویژه در کودکان خودداری شود.

آرمیده استفاده از واکسن ضد سرماخوردگی را برای کسانی که مبتلا شده اند بی تأثیر خواند و افزود: برای افراد عادی نیز زدن واکسن آنفلوآنزا اصلا توصیه نمی شود.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار