رییس پلیس راه استان سمنان خبر داد:

رفع مشکلات زیرساختی راه‌ها، موثر در کاهش تلفات

سمنان (پانا) - رییس پلیس راه استان سمنان گفت: ۲۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان سمنان به دلیل مشکلات زیرساختی فاقد دوربین ثبت تخلف است.

کد مطلب: ۹۷۶۱۵۳
لینک کوتاه کپی شد
رفع مشکلات زیرساختی راه‌ها، موثر در کاهش تلفات

سرهنگ تقی کبیری رییس پلیس راه استان سمنان گفت: بخش قابل توجهی از سوانح رانندگی در جاده‌های استان در نقاط حادثه‌خیز اتفاق می‌افتد که با کنترل سرعت و رفع مشکلات زیرساختی می‌توان تردد‌های ایمن در سمنان داشته باشیم.

وی افزود: اگرچه عامل انسانی رکن مهم در سوانح رانندگی است، اما در کنار آن رفع مشکلات زیرساختی در بخش راه و تجهیز محور‌های استان به فناوری‌های نوین می‌تواند در کاهش فوتی و مجروح حوادث رانندگی تاثیرگذار باشد.

رییس پلیس راه استان سمنان ابراز کرد: برخی ازمحور‌ها مانند سمنان-فیروزکوه، سمنان-کیاسر و محور‌های کوهستانی شرق استان نیازمند اجرای طرح راه فرار است که مسئولان مربوط باتوجه به سردی هوا و لغزنده بودن جاده‌ها برای بازسازی جاده‌های مذکور اقدام کنند.

کبیری اظهار کرد: ۲۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان سمنان به دلیل مشکلات زیرساختی فاقد دوربین ثبت تخلف است.

وی تاکید کرد: نصب چشم‌انداز‌های مصنوعی برای جلوگیری از خستگی و خواب آلودگی رانندگان وسال نقلیه در جاده‌های کویری سمنان ضرورت دارد که باید با تخصیص اعتبار‌های ملی برای ایمن‌سازی جاده‌های استان اقدام کرد.

رییس پلیس راه استان سمنان تصریح کرد: فرهنگ‌سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان، رفع مشکلات زیرساختی در بخش راه و نظارت مستمر پلیس سه رکن اساسی برای کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های استان است.

کبیری بیان کرد: سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان به عنوان یک چالش جدی مطرح است که باید مسئولان امر با تخصیص و تزریق به موقع اعتبار‌ها برای رفع این چالش مهم اقدام کنند.

۶۶۰ کیلومتر از مسیر اصلی ۸۶۰ کیلومتری تهران - مشهد در استان سمنان واقع شده که سالانه دست کم ۲۰ میلیون زائران رضوی از این محور تردد می‌کنند.

یک‌هزار و ۴۰۵ نفر در پنج سال گذشته به دلیل سوانح رانندگی در جاده‌های استان سمنان جان باختند و در این مدت ۲۳ هزار و ۶۸۳ مورد تصادف رخ داد که هشت هزار و ۹۲۸ مورد از آن جرحی و بقیه تصادف خسارتی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار