رخشانی‌مهر: ۳۶ درصد مدارس استان سمنان تخریبی است

تهران (پانا) - رییس سازمان نوسازی مدارس خبر داد ۳۶ درصد از مدارس استان سمنان براساس آمار تخریبی و ۳۰ درصد نیازمند مقاوم‌سازی است.

کد مطلب: ۹۷۶۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی‌مهر: ۳۶ درصد مدارس استان سمنان تخریبی است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان، مهر الله رخشانی‌مهر در آیین افتتاح مرکز آموزشی استثنایی در سمنان گفت: ۷۸۰ میلیارد ریال از ابتدای فروردین ۹۸ تاکنون برای ساخت و نوسازی مدارس استان سمنان هزینه شده است. در ۲ سال گذشته میزان اعتبارات ساخت، نوسازی و تجهیز مدارس استان سمنان، افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته و بودجه اداره کل نوسازی مدارس در سال‌های ۹۶ و ۹۷ به ترتیب ۱۴۵ و ۳۴۰ میلیارد ریال بوده است.

او از تأمین اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی برای جمع آوری بخاری نفتی و غیراستاندارد در استان سمنان خبر داد و گفت: اعتبار برای نوسازی مدارس در سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشت و این روند برای توسعه کشور ادامه خواهد یافت.

رخشانی‌مهر افزود: ۳۶ درصد از مدارس استان سمنان براساس آمار تخریبی و ۳۰ درصد نیازمند مقاوم‌سازی است که با تلاش مسؤولان امر باید این آمار کاهش یابد.

در سفر رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به سمنان، آموزشگاه خیرساز زنده‌یاد خدیجه صداقت برای استفاده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در شهر سمنان به بهره برداری رسید.
این آموزشگاه با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال از سال 95 با مشارکت 10 میلیارد ریالی ورثه مرحومه خدیجه صداقت احداث شده است که با مساحت 991 مترمربع، شامل 7 کلاس درس، فضای کارگاهی، اداری، سالن اجتماعات و نمازخانه است و نیز ۲۰ میلیارد ریال اعتبار ساخت این پروژه توسط دولت تأمین شده است.

همچنین آغاز احداث مجتمع 36 کلاسه و همچنین شروع ساخت آموزشگاه 9 کلاسه خیرساز فاطمه رستم زاده در منطقه مسکن مهر سمنان، پروژه‌های دیگری بود که از سوی رییس سازمان نوسازی مدارس کشور انجام شد. مجتمع 36 کلاسه با پیش بینی اعتبار 280 میلیار ریالی با زیربنای ۱۱ هزار و ۳۴۵ مترمربع، شامل کلاس‌های درس، بخش اداری، کتابخانه، سالن ورزشی، آزمایشگاه، سایت کامپیوتر در مرکز استان سمنان ساخته خواهد شد.

مدرسه 9 کلاسه خیرساز خانم رستم زاده در مسکن مهر سمنان با ۲ هزار و ۱۶۷ متر مربع زیربنا، شامل ۹ کلاس درس، فضاهای اداری، کارگاه، آزمایشگاه، کتابخانه و اعتبار پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی ساخته می‌شود.

رخشانی‌مهر همچنین در سفر یک روزه خود به استان سمنان، از مجتمع 24 کلاسه سرخه بازدید و از نزدیک در جریان فرآیند ساخت این پروژه مشارکتی قرار گرفت. این مجموعه آموزشی در ۹ هزار و ۹۱۳ مترمربع با مشارکت بانک ملت استان در حال ساخت است‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار