سابقه فرهنگ وهنر در بروجرد زبانزد است

بروجرد لرستان(پانا) رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد گفت: سابقه بیش از ۱۰۰ ساله فرهنگ، هنر و رسانه این شهرستان در کشور وجهان زبانزد عام و خاص است.

کد مطلب: ۹۷۶۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
سابقه فرهنگ وهنر در بروجرد زبانزد است

به گزارش پانا، فرزاد درخشان روز پنجشنبه در آیین یکصد یازدهمین سالگرد انتشار روزنامه بیضا در بروجرد که در محل اداره ارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد، افزود: انتشار روزنامه بیضا یک شاهکار بزرگ در زمان خود بود.

وی اظهار داشت: روزنامه بیضا یک روزنامه آزاد عام المنفعه بوده که صد و یازده سال پیش در بروجرد منتشر شده است.

درخشان اضافه کرد: هم اکنون در بروجرد روزنامه، هفته نامه و نشریات مکتوب منتشر می شوند و چندین خبرگزاری فعال نیز در سطح شهرستان فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: امروز به مناسبت یکصد و یازدهمین سالگرد انتشار روزنامه بیضا نمایشگاهی با ۸۰۰ عنوان کتاب از بیش از ۳۰۰ مولف در ادراه ارشاد اسلامی دایر شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد ادامه داد: همچنین در حاشیه برگزاری این مراسم از ۲۹ جلد کتاب از چهار انتشاراتی بروجرد که ظرف ۲ هفته گذشته منتشر شده رونمایی می شود.

تاریخ نگار بروجردی بیان کرد: اولین روزنامه ایرانی کاغذ اخبار بود که توسط میرزا صالح شیرازی اولین کسی که به انگلستان رفته و با فن چاپ آشنایی پیدا کرد، منتشر شد.

محمد گودرزی افزود: از دیگر روزنامه های منتشر شده در ایران وقایع اتفاقیه بود که منتشر شد و سومین روزنامه ایران را تبریزیها منتشر کردند.

وی اظهار داشت: در بروجرد انتشار روزنامه تا بعد از انقلاب مشروطه و استبداد صغیر به تاخیر افتاد، روزنامه بیضا در بروجرد با چاپ ژلاتینی و در نیمه آبان ماه ۱۲۸۸ و توسط شاهزاده موید خاوان و مدیر مسئولی میرزا محمد حسن منتشر شد.

وی بیان کرد: یک نسخه از روزنامه بیضا در خانه تاریخی مغیث الاسلام در بروجرد پیدا شد که هم اکنون در دسترس است.

گودرزی افزود: وظیفه مهم بیضا انتشار مذاکرات انجمن های ایالتی و ولایتی در بروجرد بود.

به گزارش خبرنگار پانا، یکصد و یازدهمین سالگرد انتشار روزنامه بیضا در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مدیران رسانه های مختلف و خبرنگاران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار