حضور فیلم «بُروا» در بخش مسابقه جشنواره فیلم داکا (بنگلادش)

تهران (پانا) - فیلم «بُروا» به کارگردانی پرنیا کاظمی‌پور وارد بخش مسابقه جشنواره فیلم داکای بنگلادش شد .

کد مطلب: ۹۷۶۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
حضور فیلم «بُروا» در بخش مسابقه جشنواره فیلم داکا (بنگلادش)

کاظمی‌پور ضمن اعلام این خبر به خبرنگار پانا گفت: «مصمم هستم فیلم بلند بعدی ام را آغاز کنم و این روزها در حال اتمام نگارش فیلمنامه جدیدی در ژانر اجتماعی و عاشقانه هستم که امیدوارم به زودی بتوانم پروانه ساخت آن را بگیرم.»

«بُروا» نخستین اثر بلند سینمایی پرنیا کاظمی‌پور است که امسال در سی‌ویکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان شرکت کرد و توانست جایزه بهترین کارگردانی آثار داستانی سینمای ایران را از آن خود کند.

فیلم «بُروا» همچنین در بخش «جلوه‌گاه امید» این جشنواره به دلیل موفقیت در آموزش کودکان و پیشگیری از وقوع جرم به عنوان اثر برگزیده قوه قضائیه کشور شناخته شد.

«بُروا» داستان کودکی از روستاهای دیار کردستان است که می‌خواهد بزرگ‌ترها باورش کنند و برای رسیدن به این خواسته به تلاشی خستگی‌ناپذیر دست می‌زند و در این راه نوعی دگرگونی در نگاه و انتخاب مسیر را تجربه می‌کند. آریان یوسفی، آرینا میرزایی، علی اشرف رضاءی، دنیا گفتاری، رضا پش آبادی و حدیث فولادوند بازیگران این فیلم هستند که تهیه‌کنندگی آن را مهرداد مجیدی برعهده داشته است.

جشنواره بین‌المللی فیلم داکا (انگلیسی: Dhaka International Film Festival) در سال ۱۹۹۲ با همکاری انجمن فیلم رنگین کمان و با شعار «فیلم برتر، تماشاچی برتر و جامعه برتر» آغاز به کارکرد و از سال ۱۹۹۵ به صورت دوسالانه فعالیت خود را ادامه داد. هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا از 11 تا 19 ژانویه 2020 در شهر داکا پایتخت کشور بنگلادش برگزار می‌شود و رویکرد کلی این دوره از جشنواره فیلم بهتر، مخاطب بهتر و جامعه بهتر است. حضور چشمگیر سینمای ایران در جشنواره بین‌المللی فیلم داکا همه ساله با درخشش آثار هنرمندان کشورمان کارنامه درخشانی را برای فیلمسازان ایرانی به ارمغان آورده است.

پرنیا کاظمی‌پور و حدیث فولادوند در پشت صحنه فیلم بروا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار