توسعه همکاری استان اردبیل و سازمان جهانی گردشگری

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل بر توسعه همکاری این استان با سازمان جهانی گردشگری تاکید کرد.

کد مطلب: ۹۷۵۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
توسعه همکاری استان اردبیل و سازمان جهانی گردشگری

اکبر بهنام جو در دیدار با مشاور ارشد سازمان جهانی گردشگری گفت: استان اردبیل دارای ظرفیت های گردشگری بالایی است و برای استفاده از این ظرفیت ها ضرورت دارد از توان علمی و نیروی انسانی یونسکو بهره مند شویم.

او اظهار کرد : استان اردبیل ویژگی‌های منحصر بفردی در بخش های گردشگری دارد که باعث شده این استان به عنوان ۴ استان منتخب جهت بررسی و الگوی فعالیت‌های گردشگری برای کشور قرار گیرد.

استاندار اردبیل افزود: هر استانی دارای ویژگی ها و پتانسیل های خاصی است که استان اردبیل همه آنها را یکجا دارد.

بهنام جو ادامه داد: در یک شعاع ۷۰ کیلومتری به مرکزیت اردبیل دریا جنگل، آب های گرم و معدنی، آثار تاریخی، صنایع دستی، مناطق اکوتوریسم، قاره تاریخی و هر آن چیزی که گردشگر به دنبال آن است و به خاطر آن سفر می‌کند وجوددارد.

او خاطرنشان کرد: مطالعاتی در خصوص طرح های گردشگری کشور قبلاً انجام گرفته و الان نیز در این راستا حرکت می کنند که در استان اردبیل نیز در دهه ۸۰ طرح گردشگری با محوریت دانشگاه تهران آماده شده که در حال حاضر تمام برنامه‌های ما بر اساس آن انجام می‌شود.

بهنام جو اظهار کرد: کارهای ویژه ای در حوزه گردشگری در استان انجام شده که پزشک آب درمانی یکی از این کارهاست.

او افزود: ما امسال ۹ پزشک را به ترکیه برای آموزش پزشکی آب درمانی فرستادیم که این ها آموزش دیده و برگشتند که می‌توانند مسافر های جدیدی را برای ما بیاورند و هم اقامت را به مدت سه روز تا یک ماه افزایش دهند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: دیگر پتانسیلی که ما روی آن کار می‌کنیم موضوع ورزش های زمستانی است هیچ نقطه ای از دنیا وجود ندارد که هم زمستان باشد، برف باشد و آبهای گرم هم در کنار آن قابل استفاده باشد.

بهنام جو ادامه داد: در حال احداث ۳ پیست اسکی زمستانی هستیم و یک مورد هم ۲۰ سال پیش ساخته شده و سال آینده اردبیل به عنوان هاب ورزش های زمستانی مطرح می شود.

او افزود: توسعه زیر ساخت ها را هم پیگیری جدی می کنیم که در این خصوص موضوع حمل و نقل بسیار مهم است و اهتمام جدی داریم که تا پایان سال آینده را آهن افتتاح شود که از لحاظ ایمنی مسافر و بهترین وسیله زمستانی برای جابجایی توریسم محسوب می شود.

مشاور ارشد سازمان جهانی گردشگری نیز توسعه روابط بین این سازمان و گردشگری استان اردبیل را خواستار شد.

مارچلو نوتریانی گفت: تمام ظرفیت های موجود باید برای امر توسعه گردشگری به کار گرفته شود که از موارد مهم آنها بحث حمل و نقل،فرهنگ، سلامت، منابع انسانی، محیط زیست و نقش وزارت امور خارجه است که با هماهنگی آنها نتیجه موفقیت آمیزی را در این حوزه می توان به وجود آورد.

او افزود هدف اصلی سفر به استان اردبیل این است است که امتیاز موقعیت های این استان در حوزه گردشگری توسعه پیدا کند.

نماینده یونسکو تقویت بازاریابی بین المللی به خصوص در کشور جمهوری آذربایجان را از برنامه های توسعه گردشگری برای استان اردبیل معرفی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار