توضیحات الویری درباره حضور نداشتن نمایندگان خوزستان در انتخابات هیأت رئیسه

تهران (پانا) - رئیس شورای عالی استان‌ها توضیحاتی را در خصوص عدم حضور نمایندگان استان خوزستان در جلسه انتخابات هیأت رئیسه این شورا ارائه کرد.

کد مطلب: ۹۷۵۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات الویری درباره حضور نداشتن نمایندگان خوزستان در انتخابات هیأت رئیسه

به گزارش ایسنا، مرتضی الویری در حاشیه برگزاری بیست و ششمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها در جمع خبرنگاران گفت: براساس آیین‌نامه هر سال باید انتخابات هیأت رئیسه برگزار شود که بر همین اساس در این جلسه انتخابات هیأت رئیسه شامل رئیس، نایب رئیس،‌ سخنگو و منشی‌های شورای عالی استان‌ها برگزار شد.

رئیس شورای عالی استان‌ها در خصوص عدم حضور سه نماینده استان خوزستان در انتخابات هیأت رئیسه اظهار کرد:‌ ظرف دو سال گذشته سه نماینده استان خوزستان در جلسات حضور داشتند اما با شکایت دو نماینده شورای استان خوزستان، انتخابات دو سال قبل توسط دیوان عدالت اداری ابطال شد و سه نماینده جدید معرفی شدند اما هنگامی که این سه نماینده معرفی شدند مدیرکل بازرسی اشکالات شکلی به انتخابات آن‌ها وارد کرد.

وی افزود: ۱۲ آذر سال جاری مشکلات این انتخابات برطرف شد اما ما مهلت ۱۴ روزه‌ای داریم که صحت‌سنجی این انتخابات را به عنوان یکی از مراجع تشخیص انجام دهیم و همچنین منتظر باشیم که اعتراضی نسبت به این انتخابات به دست ما می‌رسد یا خیر. تا به امروز نتیجه این بررسی‌ها مشخص نشده لذا سه نماینده در این جلسه حضور نداشتند.

الویری تأکید کرد: شورای عالی استان‌ها نامه‌ای از سوی وزارت کشور مبنی بر تعویق انتخابات هیأت رئیسه شورای عالی استان‌ها دریافت نکرده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها در پاسخ به سوال دیگری در خصوص شائبه ضیافت شام شب گذشته که به دعوت شهردار تهران برگزار شده بود،‌گفت: این موضوع ربطی به شب انتخابات ندارد. در طول سال ۱۰ دعوت از سوی شهردار تهران، وزارتخانه‌ها و نهادها برای اعضای شورای عالی استان‌ها صورت می‌گیرد که مسئولیت آن نیز با ارگان دعوت کننده خواهد بود. تاریخ این دعوت را نیز آن‌ها مشخص می‌کنند.

وی تأکید کرد: هر بار برگزاری اجلاس‌های عمومی شورای عالی استان‌ها ۳۰۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد لذا توجیهی وجود نداشت که برنامه این دعوت تغییر کند. همچنین اگر این انتخابات زمانش تغییر می‌کرد باید به این نکته توجه می‌کردیم که جلسه بعدی هیأت رئیسه رسمیت نداشت.

الویری در خصوص عدم حضور سخنگوی پیشین شورای عالی استان‌ها که نماینده مردم خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها گفت: ایشان شکایتی داشتند که در دادگاه تبرعه شدند اما دادستان اعلام کرده بود که تا تعیین تکلیف پرونده در جلسات حضور پیدا نکنند. دو ماه است که اعلام براعت را گرفته‌اند اما هنوز حکم به ایشان ابلاغ نشده است. در این زمینه با رئیس قوه قضاییه نیز مکاتبه‌ای داشته‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار