برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان پیشوا به ریاست استاندار تهران

پیشوا (پانا) - فرماندار پیشوا در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: پیشوا پنجمین شهر کشور و دومین شهر مذهبی استان تهران است که ملجاء و مأمن مردم و کانون فعالیت های فرهنگی و مذهبی است .

کد مطلب: ۹۷۵۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان  پیشوا به ریاست  استاندار تهران

در این جلسه حسین عباسی فرماندار پیشوا در سخنانی اظهار داشت: پیشوا از نود هزار نفر جمعیت ایرانی و شصت هزار اتباع خارجی برخوردار است این افراد در دو بخش مرکزی و جلیل آباد و سی و هشت روستا زندگی می کنند.

او در ادامه افزود: پیشوا در سال 1389 به عنوان سیزدهمین شهرستان استان تهران از ورامین جدا و به شهرستان تبدیل شد ولی با تمام تلاش‌های صورت گرفته طی ده سال گذشته، این شهرستان از مشکلات عمده‌ای در زیرساخت‌ها برخوردار است .

عباسی گفت: یشوا با دارا بودن چهار مرکز دانشگاهی، دو حوزه علمیه، نوزده هزار دانش آموز و ده هزار دانشجو قطب مهم علمی استان تهران محسوب می‌شود.

او در ادامه خاطر نشان کرد: پیشوا تنها شهرستان بدون بیمارستان استان تهران است؛ در سال هشتاد و هشت دانشگاه آزاد اسلامی در زمینی به مساحت 34 هزار مترمربع اقدام به احداث بیمارستانی 8 هزار مترمربعی کرد، ولی هم اکنون این پروژه با پیشرفت فیزیکی 15 درصدی نیمه‌تمام رها شده و به توجه ویژه مسئولان کشوری و استانی نیاز دارد.

فرماندار پیشوا در خصوص پروژه مترو شهرستانهای جنوب شرق تهران گفت: پروژه مترو شهرستان‌های جنوب شرق تهران در سال نود وسه توسط هیأت دولت به قطار حومه‌ای تبدیل شد که به دلیل مشکلات موجود، این پروژه در حوزه پیشوا به کندی پیش می‌رود و نیاز به توجه ویژه مسئولان دارد.

او در ادامه بیان داشت: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به شهرستان‌های جنوب شرق استان و اختصاص اعتبار 270 میلیارد تومانی، مقرر شد که اجرای این پروژه با سرعت بیشتری همراه شود و نیاز است تا با پیگیری استاندار تهران، زمینه این مهم فراهم شود تا علاوه بر اجرای دو خط قطار حومه‌ای، دو پل روگذر نیمه تمام تکمیل و دو ایستگاه در پیشوا احداث شود.

فرماندار پیشوا خاظر نشان کرد: پیشوا تنها یک راه دسترسی به تهران دارد که اگر آن را نیز از شهرستان بگیرند، به طور کامل این منطقه بن بست می‌شود که برای رفع این مشکل، اجرای پروژه آنتنی پیشوا به محور قم،گرمسار در دستور کار قرار گرفت که برای اجرای آن به هشتاد میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

او درادامه گفت: آب مورد نیاز شهروندان پیشوا با استفاده از 15 حلقه چاه تأمین می‌شود ولی در تابستان با مشکل کمبود آب مواجه بودیم و عدم اختصاص حق‌آبه سد ماملو به این شهرستان، مشکل کمبود آب را تشدید کرده است.

عباسی با تاکید بر اقتصاد اصلی پیشوا بر پایه کشاورزی استوار است ،اذعان داشت: با توجه به وابستگی این بخش به آب، تامین حقابه شهرستان از محل تصفیه خانه جنوب تهران ضروری است تا بتوانیم به رشد و رونق کشاورزی منطقه کمک کنیم.

فرماندار پیشوا گفت: پیشوا از یک شهرک صنعتی نیز برخوردار است که هم اکنون صاحبان صنایع با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، خارج شدن این شهرک از محدودیت شعاع 120 کیلومتری و در نظر گرفتن مشوق‌های لازم، زمینه استقرار صنایع مختلف و رفع مشکلات تولید کنندگان را فراهم می‌کند.

/خبرنگار:محمدرضااردستانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار