پیام رئیس جامعةالمصطفی به مناسبت هفته پژوهش

قم (پانا) - حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی، رئیس جامعةالمصطفی، به مناسبت هفته پژوهش پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۹۷۵۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
پیام رئیس جامعةالمصطفی به مناسبت هفته پژوهش

به گزارش خبرگزاری پانا متن پیام بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌‌الرحیم
پیام هفته پژوهش: تمدن نوین اسلامی در سایه پژوهش‌محوری
هفته پژوهش هر چند به طور نمادین، هفته گرامی‌داشت مقام پژوهش و پژوهشگران است، ولی می‌بایست همانند موقفی باشد که هر یک از مسئولان و پژوهشگران به «تدبر در گذشته و تدبیر در آینده» اهتمام ورزند و با تأمل و درنگ، داشته‌ها و نداشته‌ها را بسنجند و طرحی نو برای رفع آسیب‌ها و موانع دراندازند.
امسال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با فضل الهی و عنایات حضرت ولی‌عصر(عج) و رهبری داهیانه رهبر فرزانه انقلاب(مدظله‌العالی)، با عبور موفقیت‌آمیز از «چله» مشکلات و کسب افتخارات و موفقیت‌های بسیار در عرصه‌های گوناگون، به ویژه عرصه علمی، توانسته است گفتمان انقلاب اسلامی را با بهره‌گیری از آموزه‌های وحیانی، مستحکم‌تر از هر زمان به جهان عرضه کند.
در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و همه نهادهای علمی، عزم آن را دارند که در راستای تحقق «تمدن نوین اسلامی» گام‌هایی بلند و استوار بردارند. هر چند که در این زمینه در آغاز راهند، ولی بنیادهای علمی چنان استوار و مستحکم ساخته و پرداخته شده که امید می‌رود به زودی شاهد افق‌های روشن این تمدن درخشان باشیم.
جامعةالمصطفی‌العالمیه نیز به نوبه خود بر آن است تا با دستیابی به «مرجعیت علمی» در سطح جهانی در عرصه علوم اسلامی و انسانی مبتنی بر مبانی دینی و با بهره‌گیری از عناصر سازنده تمدن اسلامی با شاخص‌هایی چون «آموزش‌های تزکیه‌محور» و «پژوهش‌های مبتنی بر اصول جهانی مکارم اخلاقی»، در این زمینه ایفای نقش کند.
اصولاً مرجعیت‌یابی «جامعةالمصطفی‌العالمیه» در سطح جهان، جز با تولید نظریه در علوم گوناگون، به ویژه علوم انسانی، شدنی نیست. از همین روست که همت مسئولان، مدیران، کارشناسان، استادان و همه دست‌اندرکاران المصطفی، معطوف به «آموزش‌های پژوهش‌محور» برای تولید علم، به ویژه در علوم انسانی، براساس مبانی جهان‌شناسانه و انسان‌شناسانه متخذ از وحی قرآنی و سنت و سیره معصومان(علیهم‌السلام) است.
نهضت تولید علم و نظریه‌پردازی در ساحات مختلف علمی در جامعةالمصطفی‌العالمیه می‌بایست در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و آرمان تمدن نوین اسلامی باشد؛ تمدنی براساس عقلانیت و معنویت و عدالت که آرزوی دیرپای همه انسان‌های خیراندیش است.
و آخر دعوینا ان الحمدلله رب‌العالمین
علی عباسی
آذرماه ۱۳۹۸

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار