ابقاء مرتضی الویری بر ریاست شورای عالی استان‌ها

تهران (پانا) - مرتضی الویری در بیست و ششمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها با کسب ۴۰ رأی بار دیگر به عنوان ریاست شورای عالی استان‌ها انتخاب شد.

کد مطلب: ۹۷۵۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
ابقاء مرتضی الویری بر ریاست شورای عالی استان‌ها

به گزارش ایسنا، در بیست و ششمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها انتخابات سومین سال از پنجمین دوره شورای عالی استان‌ها در دستور کار این شورا قرار دارد که صبح امروز پنج‌شنبه اعضای شورای عالی استان‌ها هیأت رئیسه این شورا را برای سومین سال مشخص می‌کنند.

بر همین اساس در انتخابات رئیس شورای عالی استان‌ها از میان ۷۱ عضو حاضر در این جلسه و ۷۱ رأی مأخوذه نهایتا «مرتضی الویری» نماینده مردم تهران و «علیرضا احمدی» نماینده مردم قم که به عنوان کاندیدای ریاست ثبت نام کرده بودند به ترتیب ۳۵ رأی و ۳۴ رأی کسب کردند که به دلیل الزام کسب اکثریت مطلق اعضای شورا برای ریاست، این انتخابات در صحن شورا تکرار شد.

در برگزاری انتخابات مجدد، مرتضی الویری از میان ۷۰ رأی مأخوذه ۴۰ رأی کسب کرد و به عنوان ریاست شورا انتخاب شد و علیرضا احمدی نیز ۲۸ رأی اعضای شورا را کسب کرد. همچنین دو رأی سفید نیز در این انتخابات توسط اعضای شورا داده شد.

همچنین در ادامه این جلسه «عبدالرضا موسوی» نماینده مردم فارس و «کیومرث خزلی» نماینده مردم کرمانشاه برای نایب رییسی شورای عالی استانها ثبت نام کردند که نهایتا عبدالرضا موسوی با ۴١ رای به عنوان نایب رییس انتخاب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار