بهره برداری از دو مدرسه استثنایی در شهرستان سرپل ذهاب

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی دو مدرسه خیرساز توحید یک و دو در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب استان کرمانشاه به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۹۷۵۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
بهره برداری از دو مدرسه استثنایی در شهرستان سرپل ذهاب

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در آیین بهره برداری از این دو مدرسه با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه نشانه‌هایی از پایداری مردم ایران زمین در دفاع مقدس را دارد گفت: مردم کشور هرجا به آنان فرصت داده شده است معجزه کرده‌اند. حضور مردم در دفاع مقدس و معجزه حضور آنان در حمایت از مردم زلزله زده و سیل زده بی نظیر است.

او گفت: بیش از ۱۵۰۰ مدرسه در چند سال اخیر در اثر سیل و زلزله در کشور آسیب دیده است که تمام این مدارس با مشارکت دولت و همت خیرین به ساخت، نوسازی و بهره برداری رسیده است.

معاون وزیر با بیان اینکه امروز خوشحالیم اعلام کنیم بیش از ۶۰ هزار نفر در مجمع خیرین مدرسه ساز کشور رسماً فعالیت می‌کنند، افزود: لذت مدرسه سازی بالاترین لذت‌ها است و خیرین مدرسه ساز بهترین انتخاب خود را در زندگی کرده اند.

او گفت: فرهنگ دهخدا مدرسه را شوقستان معنی کرده است و خیرین مدرسه ساز، شوقستان ساز هستند که شوق را به جامعه تسری می‌دهند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر اینکه کارگروه خیرین مدرسه ساز استثنایی تشکیل شده است افزود: ۲۱۰ مدرسه در کشور برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه نیاز است که خیرین برای ساخت آن اعلام آمادگی کرده‌اند وخیرین بانوی کشور ۱۴ مدرسه اوتیسم را خواهند ساخت.

او افزود: کارگروه تسهیل خیرین مدرسه ساز نیز با هدف رفع موانع و تسهیل انجام کار خیر در قلمرو مدرسه سازی نیز تشکیل شده است.

معاون وزیر در پایان با بیان اینکه سه ویژگی تخصص ، انگیزه و کارآمدی در کارشناسان اداری و معلمان استثنایی وجود دارد گفت: کار با دانش‌آموزان با نیازهای ویژه برکات بی شماری برای معلمان و افراد درگیر با این دانش‌آموزان دارد.

شایان ذکر است دبیرستان ۸ کلاسه پیش حرفه‌ای توحید یک ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با مساحت ۸۷۵ متر مربع و دبستان ۸ کلاسه توحید دو نیز با مساحت ۸۵۰ متر مربع با مشارکت خیرین و اعتبار ۸۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار