نخستین پارک گردشگری فضایی در یزد احداث می‌شود

یزد(پانا) -معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران گفت: نخستین پارک گردشگری فضایی در بافت تاریخی یزد راه اندازی می‌شود.

کد مطلب: ۹۷۵۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
نخستین پارک گردشگری فضایی در یزد احداث می‌شود

مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران به ظرفیت استان یزد در حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: نخستین پارک گردشگری فضایی دربافت تاریخی استان یزد راه اندازی می‌شود.

وی افزود: پارک‌های فضا پایه فرصتی برای رونق صنعت گردشگری در این حوزه و بستری برای تحقیقات علمی محققان است که پیشرفت در هر دو ظرفیت بالقوه پارک‌های فضا پایه، موجب پیشرفت اقتصادی کشور است.

براری ادامه داد: امروزه گردشگری با تم فضایی مورد توجه اغلب کشور‌های در حال توسعه قرار گرفته واستان یزد به واسطه آسمان پاک و جذابش و به دلیل برخی زیرساخت‌های موجود مانند آسمان صاف در مناطق بیابانی، ظرفیت این را دارد که به عنوان منطقه‌ای برای جذب گردشگر و گردشگران خاص نجوم انتخاب شود.

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران : با توجه به اینکه چهل سال گذشته حوزه فضایی ایران از سوی دشمنان نظام و انقلاب با تحریم مواجه بوده است متخصصان کشورمان با توان علمی خود توانسته اند به چرخه کامل فناوری فضایی دست پیدا کنند و در تلاش هستیم چند ماهواره در آینده نزدیک در مدار قرار دهیم.

رئیس سازمان فضایی با اشاره به قدمت بیش از سه هزار ساله نجوم در ایران، افزود: به دلیل جذابیت‌هایی که در فضا وجود دارد، همواره مورد توجه مردم است طوری که در گذشته مردم تلاش می‌کردند با اسرار خلقت و جذابیت‌های آسمان آشنا شوند.

براری تصریح کرد: امروزه پیاده سازی ظرفیت‌های فضا در زمین جذابیت خود را دارد، در تلاش هستیم که بتوانیم قابلیت‌های فضا را در زمین شبیه‌سازی و بتوانیم در این عرصه به ترویج فناوری فضایی کمک کنیم.

ایشان اظهار امیدواری کرد که نهاد‌ها و افراد و مسئولان با همکاری یکدیگر بتوانند این بسترسازی را برای جذب گردشگر و علاقه‌مندان به آسمان و نجوم فراهم کنند تا فرصتی برای رونق اقتصادی و گردشگری ایجاد شود.

منبع :باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار