فولادوند:  گفتگو حلقه ی مفقوده جامعه امروزی است

تهران (پانا) - همایش مدیران 400 مدرسه الگوی شهر تهران در محل مدرسه مصلی نژاد منطقه6 با حضور حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صادق زاده، استاد دانشگاه تربیت مدرس، عبدالرضا فولادوند، مدیرکل شهر تهران؛پانته آ دُری، معاونت آموزش متوسطه، ابوالقاسم حدادی،معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش شهر تهران، و مدیران مدارس الگو برگزار شد.

کد مطلب: ۹۷۵۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند:  گفتگو حلقه ی مفقوده جامعه امروزی است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران؛ فولادوند با اشاره به تاریخ و تمدن ایرانی اسلامی و قرون ابتدایی که بواسطه نفوذ اسلام؛ حرکت های علمی بزرگی در ایران و شرق بوجود آمد؛ اظهارداشت: این حرکت های علمی آثاری به جای می گذارند که پایه رشد علوم متعدد در غرب می‌شود، نهضت ترجمه اتفاق می‌افتد و تمدن نوپای اسلامی با ریشه ایرانی کتب رومی و یونانی را ترجمه می‌کند و امروز بخشی از علم مدرن دنیا می باشد.

وی را گفتگو حلقه ی مفقوده جامعه امروزی دانست و با بیان اینکه اگر بررسی کنیم که چه اتفاقی در دو سه قرن اول افتاده است که دانشمندان ظهور و بروز کردند، افزود: زیرا در آن ایام مناظرات علمی و پژوهش ها و جلسات علمی متعددی برگزار می شد.

مدیرکل آموزش و پرورش پایتخت بر اهمیت گفتگوی دو طرفه تصریح کرد و گفت: این حرکت داوطلبانه 400 مدرسه ی شاخص و الگو در اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش شهر تهران می بایست تقویت شود.

فولادوند مدرسه را صحنه ی اصلی اجرای سند بیان کرد و ادامه داد: تبادل تجربیات بین مدارس اصل بسیار مهمی است که خوشبختانه این اتفاق در شهر تهران از سال قبل آغاز شده است.

وی خواستار تشکیل شورای راهبردی برای این جلسات با حضور صاحب نظران و حتی منتقدین شد و گفت: اخلاق؛ همدلی و مشارکت تمام ارکان در مدرسه معجزه می کند و سند را عملیاتی می کند، نه بخشنامه و دستور و گزارش خواهی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار