خدمات بی‌منت و رایگان در مناطق محروم شاهین‌دژ

ارومیه(پانا) - مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: ساکنان روستاهای محروم و کم‌برخوردار «قوزلوی‌علیا» و «قوزلوی‌سفلی» از توابع این شهرستان به صورت رایگان خدمات پزشکی دریافت کردند.

کد مطلب: ۹۷۵۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
خدمات بی‌منت و رایگان در مناطق محروم شاهین‌دژ

سیاوش جبارزاده با بیان اینکه این طرح با مشارکت بسیج جامعه پزشکی اجرا شد، افزود: یک گروه پزشکی شامل پزشک عمومی، بهیار و دارویار و کارشناس بهداشت خانواده در این روستاهای سخت‌گذر حضور پیدا کردند و به ویزیت و مداوای اهالی این ۲ روستای محروم پرداختند.

وی ادامه داد: این گروه پزشکی خدماتی چون ویزیت، پانسمان، تحویل دارو، آموزش‌های بهداشتی و درمانی به خصوص در مورد بیماری‌های واگیردار و شیوع آنفلوانزا و مشاوره‌های تنظیم خانواده را به صورت رایگان به مردم این روستاها عرضه کردند.

وی اضافه کرد: این گروه پزشکی در این منطقه در مجموع به ۱۲۰ نفر خدمات پزشکی و دارویی رایگان، آموزش‌های خود مراقبتی و تست فشارخون ارایه کردند.

جبارزاده با بیان اینکه امسال ۱۷ اکیپ پزشکی به ۳۴ روستای محروم و کم‌برخوردار شاهین‌دژ اعزام شده‌اند، اضافه کرد: اعزام گروه‌های پزشکی در راستای بهره‌مندی مردم ساکن در مناطق محروم و کم‌برخوردار از خدمات بهداشتی و درمانی و با همکاری بسیج جامعه پزشکی صورت می‌گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ تاکید کرد: خدمت‌رسانی به اقشار کمتر برخوردار جامعه در راستای محرومیت‌زدایی در حوزه سلامت و بهداشت از اهداف اصلی بسیج جامعه پزشکی است.

افزایش شاخص‌های بهداشت عمومی و دسترسی آسان به خدمات درمانی و بهداشت و همچنین توجه به حفظ سلامت مردم حتی در دورترین نقاط مرزی کشور را از جمله دستاوردهای مهم نظام در حوزه بهداشت است.

روستاهای «قوزلوی‌علیا» و «قوزلوی‌سفلی» از دهستان صفاخانه، بخش مرکزی شاهین‌دژ و در ۲۳ کیلومتری جنوب شرقی این شهر قرار دارد.

شاهین دژ دارای ۹۲ هزار نفر جمعیت است که ۳۸ هزار نفر آن در مناطق شهری و مابقی در مناطق روستایی ساکن هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار