رئیس سازمان اورژانس: ۶۴ درصد تصادفات منجر به فوت برون‌شهری است

تهران (پانا) - رئیس سازمان اورژانس کشور با تاکید بر اینکه اغلب تصادفاتی که منجر به فوت شده‌اند برون شهری بودند، گفت بر اساس آمار پزشکی قانونی در سال گذشته ۶۴ درصد تصادفات که منجر به فوت شده‌اند برون‌شهری بوده است.

کد مطلب: ۹۷۵۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان اورژانس: ۶۴ درصد تصادفات منجر به فوت برون‌شهری است

به گزارش اورژانس، پیرحسین کولیوند در مراسم رزمایش طرح ترافیکی زمستانی ۹۸ اظهار کرد: در جاده‌ها احتمال هر گونه حادثه ای وجود دارد که با حضور همکاران سعی می‌کنیم این حوادث را کاهش دهیم همکاری دستگاه‌ها توانسته است موجب انجام اقدامات خوبی شود و ما توانسته‌ایم در سازمان بهداشت جهانی نمودار آمارهای خود را ثبت کرده و سطح خود را ارتقاء دهیم؛ به طوری که از کشورهای گروه هشتم جهان به گروه الف منتقل شده‌ایم.

رئیس سازمان اورژانس کشور افزود: پیش از این می‌گفتند ما به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۳۴.۵ نفر کشته داریم اما سال گذشته طبق آخرین آمارها به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۰ کشته داشتیم که نرم جهانی نیز ۱۸.۲ کشته به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است. همدلی و همکاری دیگری نیز لازم است که این آمار را کاهش دهیم. طبق مقایسه ها در سال گذشته بر اساس آمار پزشکی قانونی ۴۳ درصد کشته‌شدگان در حادثه، رانندگان و ۳۶ درصد سرنشینان بودند همچنین ۲۱.۱ درصد کشته شدگان را نیز عابران پیاده تشکیل داده‌اند.

وی افزود: بیشترین خودروهایی که حادثه ایجاد کرده بودند نیز خودروهای سواری و پس از آن موتورسیکلت‌ها بودند که این آمار نشان می‌دهد درصد تصادف خودروهای عمومی کمتر است و با توجه به این آمار، مردم باید تلاش کنند تا بیشتر از خودروهای عمومی استفاده کنند.

کولیوند با تاکید بر اینکه اغلب تصادفاتی که منجر به فوت شده‌اند برون شهری بودند گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی ۶۴ درصد تصادفات که منجر به فوت شده‌اند برون‌شهری بوده و بیشترین علت فوتی ها نیز ضربه های مغزی یا شکستگی های متعدد بوده است که این موضوع نشان می‌دهد که شدت و قدرت حادثه بسیار بالا بوده و باید فکری به حال آن کرد. همچنین سرعت رانندگی ها را نیز باید کاهش داد.

وی با تاکید بر این که ۲۵ درصد عملیات‌های اورژانس مربوط به حوادث ترافیکی است، گفت: در این راستا ۱۲ درصد ناوگان هوایی را افزایش دادیم و اکنون حدود ۴۴ فروند بالگرد داریم که یک فرزند دیگر نیز به شهر داراب اختصاص داده خواهد شد و ۴۵ فروند بالگرد کل کشور را پوشش خواهند داد.

رئیس سازمان اورژانس با بیان اینکه پایگاههای اورژانس ۱۱۵ درصد افزایش یافت، تصریح کرد: ۴۰۰ آمبولانس بنز کمک دار را اضافه کردیم که در مناطق صعب‌العبور و برفی و یخی استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار