زینی‌وند: نقش موثر موسسان مدارس غیردولتی که نماد مشارکت ملی هستند توسعه کیفیت آموزشی است

اسلامشهر (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، نقش موثر موسسان مدارس غیردولتی که نماد مشارکت ملی هستند، را توسعه کیفیت آموزشی دانست.

کد مطلب: ۹۷۵۶۴۶
لینک کوتاه کپی شد
زینی‌وند: نقش موثر موسسان مدارس غیردولتی که نماد مشارکت ملی هستند توسعه کیفیت آموزشی است

با حضور مجتبی زینی‌وند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، جلسه مجمع عمومی شورای موسسین مدارس غیر دولتی شهرستان‌های استان تهران با محوریت ترویج و تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های اداره مدارس غیر دولتی در اسلامشهر برگزار شد.
در این نشست مجتبی زینی‌وند گفت: در سال ۶۷ مدارس غیر دولتی با دستور حضرت امام خمینی (ره) با هدف ایجاد عدالت اجتماعی تشکیل شد.
وی تاسیس یک مدرسه غیر دولتی در کنار مدرسه دولتی را باعث کاهش تراکم دانش آموزی در راستای عدالت اجتماعی دانست و افزود رسالت اصلی مدارس غیر دولتی تربیت نسل آینده و اثربخشی فعالیتهای آموزشی و پرورشی است.

زینی‌وند با اشاره به اینکه از زمانی که مسولیت این سازمان را برعهده گرفته است از نزدیک با مشکلات موسسین در ارتباط است اظهار داشت: از سه سال گذشته تا کنون با رفع موانع و سازوکارهای غیرضرور، حتی یک دستورالعمل باقی نمانده به تصویب هیات دولت نرسیده باشد.

او همچنین با اشاره به اینکه نباید درفعالیت مدارس غیردولتی تشکیک ایجاد شود، اظهار داشت: این مهم ایجاب می‌کند تا شما به عنوان موسسین مدارس غیردولتی با عمل و گفتمان آموزشی کار پسندیده خود را به پیش ببرید.
زینی‌وند در ادامه مطالبه اولیای دانش‌آموزان را در شرایط فعلی بسیار متفاوت از سال‌های گذشته دانست و افزود: از دو سال گذشته که معلمان نمونه با مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)دیدار داشتند، ایشان در بیانات خود نسبت به فعالیتهای پرورشی مدارس دل‌مشغولی خاصی داشتند، از آن زمان به دنبال ایجاد ساز و کار مناسبی بودیم تا بتوانیم در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی تلاش ویژه‌ای داشته باشیم، با مشارکت فعالان حوزه پرورشی جلسه‌ای تشکیل دادیم و ۵۰۰ برنامه حوزه پرورشی که از ابتدای انقلاب وجود داشت را شناسایی و از مجموعه آنها سی برنامه را به عنوان شاخص برگزیدیم و در قالب یک کتابچه در اختیار تعدادی از مدارس غیر دولتی بعضی از استانها قرار دادیم و امیدواریم در سال آینده بتوانیم به صورت کامل در همه مدارس غیردولتی این برنامه‌ها را به اجرا در بیاوریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار