نشست آسیب شناسی شاخص‌های معاونت آموزش متوسطه و راهکارهای بهبود و ارتقای شاخص‌ها برگزارشد

ارومیه (پانا) - در راستای اجرای سند تحول بنیادین، مدیریت خط مشی درست ، برنامه ریزی ، تعیین الگوی پیشرفت ،هوشمندی ،مشارکت نخبگان، آزاد اندیشی و نوآوری، نقد پذیری ،دقت، صحت و سرعت ،پرکاری و تلاش، پویایی و نشاط و امید ،کارگروه بررسی تحلیل آسیب شناسی، ارائه راهکار جهت ارتقای شاخص های عمومی و اختصاصی قابل ارزیابی در معاونت متوسطه سومین جلسه­ خود رابرگزار کرد.

کد مطلب: ۹۷۵۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
نشست آسیب شناسی شاخص‌های معاونت آموزش متوسطه و راهکارهای بهبود و ارتقای شاخص‌ها برگزارشد

مهین منافی معاون اموزش متوسطه استان روز چهارشنبه در این جلسه گفت: رویکردهای این کارگروه تلاش در ارتقای کیفیت و جایگاه مدارس بعنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت رسمی می باشد.

وی اظهار کرد: عدالت محوری با کاهش نابرابری در برخورداری از فرصتهای تعلیم و تربیت ، بازنگری و بازمهندسی ساختارها ، رویه ها و روش ها در جهت تقویت مدرسه محوری ، توسعه ی آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش و افزایش اثر بخشی آن ،توسعه و تجهیز فضاها و محیط های یادگیری با عنایت به باورها و اندیشه های غنی و دستاوردهای نوپدید ، لزوم طراحی افق ها استراتژی و راهبری برنامه های اجرایی مناسب با برنامه های نوپدید ضروری است .

وی بیان کرد: ارتقای پوشش تحصیلی با تلاش در جهت شناسایی جذب و نگهداشت دانش آموزان در سن تحصیلی دوره اول و دوم ، افزایش اثر بخشی آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش ، اهتمام در نهادینه سازی فرهنگ کار و تقویت روحیه کارآفرینی ، ارتقای جایگاه افزایش کیفیت و کارآمدی علوم انسانی و معارف اسلامی با توجه به عناوین برنامه ها و نیل به اهداف کمی و کیفی آن مدنظر می باشد.

منافی گفت: افزایش 2درصدی پوشش تحصیلی در متوسطه اول و دوم افزایش یک درصدی نرخ ارتقا افزایش سه درصدی هنرجویان کاردانش و فنی و حرفه ای افزایش 2 درصدی دانش آموزان علوم انسانی در مدارس خاص افزایش میانگین نمرات بالاتر از نمرات کشوری در راس برنامه های معاونت آموزش متوسطه قرار دارد . و تلاش درجهت کسب انتظارات تعلیم و تربیتی در قالب چهار کارگروه گروههای درسی ،متوسطه اول ،متوسطه دوم نظری و متوسطه دوم فنی و حرفه ای و کاردانش مدنظر دفتر وزارت در این راستا تأمین گردد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار