برگزاری همایش طرح ملی حامی یابی

لرستان (پانا)با همکاری ومشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان واداره کل آموزش و پرورش لرستان و با حضور مدیران و معاونین پرورشی مدارس شهرستان خرم آباد همایش توجیهی طرح ملی حامی یابی برگزار شد

کد مطلب: ۹۷۵۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش طرح ملی حامی یابی

به گزارش پانا ،مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در همایش طرح ملی حامی یابی در جمع فرهنگیان خرم آباد، ضمن تقدیر ازحضور گرم آنان گفت :

در آیات و روایات اسلامی نسبت به امور مردم و توجه به قشر ضعیف، تاکید فراوان شده است و لازم است کار خیر و نوع دوستی بعنوان یک فرهنگ ، ترویج شود و این وظیفه شرعی ، انسانی و اجتماعی ماست که به همنوعان خود و نیازمندان اهتمام جدی داشته باشیم زیرا آنچه برای ما باقی می ماند همین دستگیری و کمکی است که انجام میدهیم .

رضا زینی وند مقدم ضمن برشمردن آیات و روایاتی از ائمه هدی (ع) با اشاره به نامه 54 نهج البلاغه امام علی (ع) به مالک اشتر گفت : در این نامه مولای متقیان بعد از برشمردن وظایف اقشار جامعه با مهربانی به مالک توصیه می کند : قلبت را از مهر و مساعدت و لطف مردم پر کن و با آنان با ملایمت برخورد کن.

وی خطاب به مدیران حاضر در جلسه گفت : نگاه جامعه به شما نگاه ویژه ای است و وظیفه ما بعنوان پرسنل ستادی فراهم آوردن و تدارک بسترمناسب برای فرایند تعلیم و تربیت درمدارس است و اصل رسالت آموزش و پرورش توسط شما انجام می شود .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت : یکی از طرح هایی که با همکاری کمیته امداد برای کمک به ایتام و محرومین، انجام می شود طرح ملی حامی یابی است که در این طرح، نسبت به جذب حامی برای ایتام اقدام می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و تاکید بر انجام رسالت اصلی یعنی تعلیم و تربیت توسط فرهنگیان گفت : در آستانه انتخابات، وظیفه ما تشویق و ترغیب مردم به حضور پر شور در صحنه انتخابات است .

زینی وند مقدم تصریح کرد: تنها عرصه ای که حضور تک تک مردم در آن ثبت و ضبط میشود، انتخابات است و مشارکت مردم در این موضوع مشروعیت بخشیدن به نظام است و کیفیت انتخابات در چهل سال اخیر نشان می دهد که نظام جمهوری اسلامی ایران ، به بهترین شکل مظهر دموکراسی و مردم سالاری است .

در ادامه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن تقدیر ازآموزش و پرورش لرستان گفت هدف از این طرح اکرام ایتام هست ، در حال حاضر حدود 10 هزار کودک بی سرپرست و نیازمند تحت پوشش کمیته امداد هستند که ضرورت دارد بمنظور پوشش بهتر 25 هزار حامی جدید جذب این طرح شوند که آموزش و پرورش بعنوان بستر مناسب می تواند در نهادینه کردن کار خیرپیشتاز باشد .

لازم به ذکر است در پایان این همایش از مدیر کل آموزش و پرورش لرستان بخاطر مشارکت و همکاریهای دستگاه تعلیم و تربیت با کمیته امداد آمام خمینی (ره) در طرح ملی حامی یابی تجلیل بعمل آمد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار