محافظت زمستانه از درختان و درختچه های گرمسیری در منطقه بیست تهران

شهرری (پانا) - با توجه به آغاز فصل سرما و جلوگیری از یخ زدگی درختان و درختچه ها، محافظت از درختان گرمسیری در منطقه بیست تهران انجام شد.

کد مطلب: ۹۷۵۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
محافظت زمستانه از درختان و درختچه های گرمسیری در منطقه بیست تهران

رضا معلم سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه بیست در این رابطه اظهار داشت: با آغاز فصل سرما و برودت هوا و احتمال یخ زدگی درختان و درختچه های گرمسیری، محافظت زمستانه از درختچه‌هایی نظیر پالم فنیکس، با استفاده از کیسه‌های نایلونی و کنفی در فضاهای سبز منطقه بیست انجام شد.

او در ادامه با بیان اینکه هر ساله با شروع فصل سرما و افت ناگهانی دما، یکی از چالشهای موجود، احتمال خسارت سرمازدگی و یخبندان در گیاهان است بیان داشت: تمام گونه‌های نخلهای خانواده پالماسه مختص مناطق گرمسیری و نسبت به سرمای شدید و یخبندان حساس هستند و به منظور محافظت این گونه از روش پوشاندن تنه و جوانه های انتهایی برگ به وسیله نایلون و کنف استفاده می شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه بیست خاطرنشان کرد: هرس فصلی درختان و درختچه‌‏ها، حذف کنده‌‏های باقی‌‏مانده درختان، کاشت و جابجایی درخت و درختچه، طوقه چینی، محافظت از گیاهان شامل برف تکانی از درختان و درختچه‌‏ها، محافظت از پیازها و کاشت نشاء‌‏پاییزه، کنترل آفات و بیماری‌‏ها از جمله اقدامات انجام شده از سوی اداره فضای سبز این منطقه برای حفاظت از فضای سبز در فصل سرما است.

/خبرنگار:عاطفه طامه/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار