آغاز طرح امداد زمستانی ۱۱۵ گیلان در ۶۲ پایگاه شهری و جاده ای

رشت (پانا) - طرح امداد زمستانی مرکز مدیریت حوادت و فوریت‌های پزشکی گیلان از امروز (چهارشنبه) همزمان با سراسر کشور در ۶۲ پایگاه شهری و جاده ای آغاز شد.

کد مطلب: ۹۷۵۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح امداد زمستانی ۱۱۵ گیلان در ۶۲ پایگاه شهری و جاده ای

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان گفت: در اجرای طرح زمستانی ۱۱۵ گیلان، یکصد و ۳۰ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد اورژانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس آماده ارائه خدمات به مسافران و هم استانی ها است.

پیمان اسدی افزود : آمبولانس های کمک دار در مراکز نیز به تجهیزات فنی زمستانی شامل زنجیر چرخ، ضد یخ، وسایل گرمایشی مجهز شده اند و برای انجام ماموریت در مناطق و پایگاه های کوهستانی آماده هستند.

وی با اشاره به حضور ۴۷۰ نفر از نیروهای فوریت‌های پزشکی گیلان در طرح امداد زمستانی ۱۱۵ گفت : تمهیدات لازم درباره فراخوان نیروهای خارج از نوبت برای مقابله با شرایط بحرانی مرتبط با برف و سرما نیز انجام شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان با اشاره به بازرسی ها و پایش های مستمر از پایگاه های اورژانس استان در طرح امداد زمستانی خاطر نشان کرد: این بازرسی ها و بازدیدها به منظور بررسی میزان آمادگی لازم در تمامی پایگاه های استان به صورت مستمر انجام می شود.

به گفته وی ، همچنین واحد ارتباطات مرکز اورژانس گیلان، واحد MCMC (پایش مراقب های درمانی)، واحد EOC (فرماندهی عملیات بحران) آماده انجام هماهنگی های لازم در زمینه امداد رسانی به بیماران و مصدومان است.

در طرح امداد زمستانی سال گذشته ۱۱۵ گیلان، ۱۹ هزار و ۴۸۴ نفر از خدمات فوریتهای پزشکی گیلان استفاده کرده اند که از این تعداد ۵ هزار و ۱۸۳ مورد آن حوادث ترافیکی و ۱۴ هزار و ۳۰۱ مورد نیز غیر تصادفی ها را شامل می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار