مدیرکل صداوسیمای استان زنجان در دیدار با رئیس مرکز تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان:

توجه و اهتمام ویژه به حوزه علم و فناوری یکی از مهمترین برنامه های رسانه ملی و استانی در برنامه ریزی راهبردی خود است

زنجان (پانا) - مدیرکل مرکز در جمع رئیس و معاونین مرکز تحصیلات تکمیلی در علوم پایه زنجان با تقدیر از پرفسور یوسف ثبوتی؛ موسس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان، این دانشگاه را یک مرکز آموزش و تحقیق در سطح جهانی خواند.

کد مطلب: ۹۷۵۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
توجه و اهتمام ویژه به حوزه علم و فناوری یکی از مهمترین برنامه های رسانه ملی و استانی در برنامه ریزی راهبردی خود است

در این جلسه که معاونان مرکز هم حضور داشتند، آقای لطیفی سوق دادن امور خیریه را به سمت و سوی علم ضرورتی انکار ناپذیر دانست و تصریح کرد: توسعه علم و دانش و حمایت از دانشمندان و نخبگان از طریق وقف برکات بسیار زیادی در پی خواهد داشت که از آن جمله ارتقاء رتبه علمی فرزندان این آب و خاک در عرصه جهانی و کسب عزت و افتخار بیشتر برای میهن اسلامیمان است.

رئیس رسانه استانی با بیان اینکه امروز نیازمند تزریق اندیشه فرهنگی به منظور ایجاد وقف‌های علمی در کشور هستیم، گفت: اگر این سنت حسنه در حوزه علم و دانش گسترش یابد، شاهد شکوفایی استعداد نخبگان علمی کشور، گسترش کارآفرینی و بروز شدن فناوری صنایع خواهیم بود.

وی با استقبال از همکاری بیش از پیش مراکز علمی با رسانه ملی، بر معرفی و تبیین مبسوط جایگاه علمی و برکات وجود این مرکز مهم دانش محور از طریق تولید و پخش برنامه های فاخر تاکید کرد.

رئیس مرکز تحصیلات تکمیلی در علوم پایه زنجان هم با تشکر از توجه رسانه استانی به مقوله علم و دانش و پژوهش گفت: جریان سازی اجتماعی درخصوص موقوفات علمی نیازمند ورود رسانه استانی به منظور آگاهی بخشی و اقناع افکار عمومی است.

دکتر بابک کریمی با اشاره به سنت حسنه وقف افزود: دانشگاه هاروارد بعنوان مهم ترین مرکز علمی جهان که توسط فردی بنام جان هاوارد تاسیس و در حال حاضر نیز با موقوفات فراوان در اختیار ، با درآمدی سرشار بدون اتکاء به دولت درحال فعالیت است، یک نمونه عملی برای این موضوع به شمار می رود.

وی ایجاد زبان مشترک بمنظور سوق دادن حجم عظیم موقوفات به سمت علم را وظیفه خطیر رسانه ملی دانست و افزود: توسعه، کارآفرینی، پژوهش و راهبردهای کلان دانش محور با بودجه کنونی هم خوانی ندارد و صداوسیما با جریان سازی می تواند سرمایه عظیم مردم در حوزه وقف را به سمت دانش آموزی فرزندان این مرز و بوم هدایت نماید.

در ادامه این نشست معاونین صدا و سیما و همچنین مرکز تحصیلات تکمیلی در علوم پایه پیشنهادات و راهکارهای خود را در خصوص بسط فرهنگ وقف علمی ارائه نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار