برگزاری جلسه هم اندیشی معاونین و مربیان پرورشی درفاروج

فاروج(پانا)- جلسه هم اندیشی معاونین و مربیان محترم پرورشی در محل سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۷۵۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه هم اندیشی معاونین و مربیان پرورشی درفاروج

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج با بیان اینکه معاونین و مربیان پرورشی مسئولیت بسیار سنگین تغییر و اصلاح رفتار دانش آموزان را در مدارس بر دوش دارند افزود: با توجه به تفاوت های فراوانی که بین خانواده ها و دانش آموزان وجود دارد معاونین و مربیان محترم پرورشی باید با صبوری یک محیطی را برای آنان فراهم نمایند که در آن دانش آموزان احساس دوست داشتن و ارزشمندی و مفید بودن را برای خود و جامعه درک کنند.

محبوبه حاجی پور با اشاره به ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اظهار داشت: در سند تحول بنیادین همه برنامه ها مبتنی بررویکرد و شش ساحت است که دو ساحت حرفه ای و مابقی آن تربیتی است که بار سنگینی را بر دوش معاونین و مربیان پرورشی گذاشته است.

وی ترویج فرهنگ نماز، تعمیق و انتقال ارزش ها، رشد بینش دینی و اجتماعی، بستر سازی با برگزاری مسابقات قرآن، معارف، نماز، فرهنگی و هنری، تقویت کتابخانه ها و دانش آموزان کتابخوان و ... را به عنوان سیاست های حوزه پرورشی برشمرد و گفت: مدرسه ای خوب است که تعداد دانش آموزان قرآنی، نمازخوان و کتابخوان آن زیاد باشد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج با اشاره به اجرای طرح لاله های روشن در مدارس سطح شهرستان افزود: در طرح لاله های روشن نیز با معرفی یک شهید از طرف اداره آموزش و پرورش در هر مدرسه منتخب، این طرح اجرا و بر اساس آن تمامی برنامه ها، مناسبت ها، مسابقات، جشنواره ها و برپایی نمایشگاه از آثار مختلف دانش آموزان در رابطه با زندگی آن شهید از مرحله شهرستان تا کشوری برگزار خواهد شد.

حاجی پور با بیان اینکه مسئله گرایش به عفاف و حجاب در برخی دانش آموزان کم رنگ شده است گفت: این موضوع مسئولیت ما را در قبال ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مدارس دو چندان نموده است و همچنین باید با برگزاری مسابقات سرود، جنگ های شادی و ... محیط شادی را برای دانش آموزان فراهم نماییم.

وی از موفقیت و کسب یک رتبه کشوری و 21 رتبه استانی در مسابقات فرهنگی و هنری، دو رتبه کشوری و 14 رتبه استانی در مسابقه پرسش مهر ریاست محترم جمهوری، یک رتبه کشوری و 2 رتبه استانی در مسابقه کتابخوانی و ... در سال گذشته خبر داد و افزود: این موفقیت ها را مدیون زحمات همه معاونین و مربیان محترم پرورشی در مدارس سطح شهرستان می دانیم و امیدواریم که ان شاء الله این موفقیت ها برای شما در سال جاری دو چندان شود.

کارشناس قرآن، معارف و نماز اداره آموزش و پرورش از پخش اذان و اقامه نماز به صورت جماعت در مدارس سطح شهرستان خبر داد و گفت: انجام کارهای پرورشی در مدارس نیازمند همکاری تمامی مدیران و سایر دبیران محترم می باشد.

توحید محمدی در رابطه با شناسایی استعدادها و برگزاری مسابقات قرآن، معارف، نماز و ثبت اسامی آنان در سامانه همگام، برگزاری مسابقه درس هایی از قرآن و معرفی نفرات برگزیده در اسفند ماه جهت شرکت در مسابقه نهایی، تشویق دانش آموزان به حضور و استفاده از برنامه های دارالقرآن و کانون ها فرهنگی تربیتی خواهران و برادران، برگزاری اردوهای دانش آموزی و رعایت دستورالعمل های اردویی و ... مطالبی را بیان نمود.

ریحانه زمانی کارشناس فرهنگی و هنری و مشاوره اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج نیز در این جلسه در رابطه با شناسایی استعدادهای فرهنگی و هنری، ثبت اسامی و آثار دانش آموزان در سامانه همگام، برگزاری مسابقات و جشنواره ها، ارسال به موقع گزارش فعالیت های انجام گرفته، برگزاری مسابقات پرسش مهر ریاست محترم جمهوری، نقاشی و سرودهای همگانی، بازدید سرگروه های پرورشی از مدارس و ... مطالبی را جهت معاونین و مربیان محترم پرورشی بیان نمود.

حجت الاسلام مجتبی حسن زاده یکی از مربیان محترم پرورشی مدارس در رابطه با هدایت کمک های خیرین نیک اندیش جهت هزینه در آموزش و پرورش، گسترش فرهنگ مطالعه در بین همکاران و دانش آموزان، فلسفه آموزش و پرورش، روانشناسی رشد و موفقیت، برنامه ریزی مطالبی را ارائه نمود.

آقای حسین رمضان زاده در رابطه با دعوت چهره به چهره دانش آموزان به نماز نکاتی را مطرح نمود.

آقای محمود جعفری پور مقدم نیز گفت: برای پیشبرد اهداف پرورشی و نظام تعلیم و تربیت باید تعامل خوبی بین همه همکاران در مدرسه باشد و از نظرات یکدیگر استفاده نمود تا به سرمنزل مقصود برسیم.

رضا عباسی پیرودلو یکی دیگر از مربیان محترم پرورشی مدارس شهرستان فاروج نیز افزود: همکاران با سابقه تجربیات تربیتی خود را در اختیار مربیان ورودی جدید قرار دهند.

در ادامه سایر معاونین و مربیان محترم پرورشی نیز پیشنهادات و مشکلات حوزه کاری خود را مطرح و مورد نقد و بررسی قرار دادند.

در پایان لوح سپاس و کارت هدیه به آقای قربانعلی حارث آبادی و خانم ملیحه ربیعی به عنوان برگزیدگان کشوری مسابقات نقاشی همگانی اهداء گردید و سرکار خانم محبوبه حاجی پور نیز به عنوان معاون پرورشی و تربیت بدنی جدید اداره آموزش و پرورش معرفی و از زحمات آقای حسن علی پور تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار