آماده باش 320 راهدار در 17 نقطه استان برای اجرای طرح راهداری زمستانه

یزد(پانا)- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد از استقرار بیش از ۳۰۰ راهدار، در ۱۷ اداره شهرستانی و راهدارخانه‌ها خبرداد.

کد مطلب: ۹۷۵۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
آماده باش 320 راهدار در 17 نقطه استان برای اجرای طرح راهداری زمستانه

علی علیخانی با اشاره به اجرای طرح راهداری زمستانه در یزد، گفت: در قالب طرح راهداری زمستانه، بیش از ۳۲۰ راهدار در ۱۷ نقطه استان شامل؛ ادارات راهداری مرکز شهرستان‌ها و راهدارخانه‌ها مستقر شده اند.

وی با بیان اینکه به دنبال بارش‌های خفیف و نیمه سنگین در ماه گذشته، نیمی از نیرو‌های راهداری به حالت آماده باش درآمدند، افزود: همچنین برای اجرای طرح راهداری زمستانه، ۲۸۱ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین به منظور جلوگیری از انسداد راه‌ها و محور‌های مواصلاتی در پایگاه‌های مختلف استان استقرار یافته اند.

علیخانی ادامه داد: شن و نمک مورد نیاز برای بازگشایی مسیر‌ها و گردنه‌ها متناسب با نیاز سالیانه هر راهدارخانه، تامین و در انبار‌ها ذخیره شده است.

مدیر‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یز به تمهیدات اندیشیده شده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برای فصول پر بارش اشاره و تصریح کرد: لایروری پل ها، آبرو‌ها و کانال‌های حاشیه راه‌ها ،قنوها، مرمت و شانه سازی محور ها، بازسازی دریواسیون پل‌های بزرگ، تنقیه پل ها، لکه گیری بخش عمده‌ای از محور‌های مواصلاتی استان و غیره از جمله اقدامات انجام شده در قالب طرح عملیات راهداری زمستانی است.

ایشان با بیان اینکه نیرو‌های راهداری تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده، به صورت شبانه روزی به ارائه خدمت به مردم می‌پردازند، اظهارکرد: همشهریان قبل از سفر خودرو‌های خود را به سیستم‌های گرمایشی و زنجیرچرخ نمایند، همچنین برای اطلاع از آخرین وضعیت جاده‌ها با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد، تماس بگیرند.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان یزد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار