شهردار یزد عنوان کرد: زندگی کردن و روابط مسالمت آمیز ادیان در مدرسه کیخسروی ملموس است

یزد(پانا)- شهردار یزد در مراسم "شب های فرهنگی" در دبیرستان کیخسروی با یادآوری خاطراتی از تحصیل خود در این مدرسه، اظهار کرد: با تحصیل در این مدرسه که به همت خیر زرتشتی یزد ساخته شده است، حضور مسالمات آمیز ادیان را زندگی کردیم.

کد مطلب: ۹۷۵۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
شهردار یزد عنوان کرد: زندگی کردن و روابط مسالمت آمیز ادیان در مدرسه کیخسروی ملموس است

جمال الدین عزیزی در مراسم "شب های فرهنگی" که در دبیرستان کیخسروی برگزار شد، گفت: مردم یزد همواره به خلوص و تلاش نزد عام و خاص معروف بوده و هستند و زندگی مسالمت آمیز ادیان مختلف در این بخش از سرزمین پهناور ایرانی اسلامی از گذشته تاکنون ادامه داشته است.

شهردار شهر جهانی یزد افزود: زرتشتیان یزد همواره از خود مال وقفی و آثار خیر زیادی برجای گذاشته اند و ثمره آن فقط برای خودشان نبود بلکه همه مردم از این آثار استفاده کرده که دبیرستان کیخسروی به عنوان اولین مدرسه تاسیس شده در این شهر یکی از همین موارد است.

وی اظهار داشت: آنچه این شهر را در طول تاریخ معروف کرده است، همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف و برخورد خوب و محبت آمیز آنها نسبت به هم بوده که تاکنون ادامه داشته و افتحار می‌کنم که دانش آموز این دبیرستان بوده ام.

عزیزی همچنین از سطح بالای فرهنگی مدارس دولتی در گذشته یاد کرد و گفت: بعضاً شاهد این مسئله هستیم که امروزه مدارس دولتی گزینشی‌تر شده، در حالی که در گذشته بهترین مدارس یزد مدارسی مانند کیخسروی، ایرانشهر و رسولیان بوده اند.

در ادامه این مراسم همچنین مهدی برهان‌پور استاد دانشگاه و مدرس کسب و کار و یکی از دانش‌آموزان تحصیل کرده مدرسه کیخسروی و میترا رئیسی، معمار و یکی از کارمندان شهرداری یزد نیز در رابطه با اصل بنای این مدرسه سخنانی را ایراد کردند.

مراسم "شب های فرهنگی" در مدرسه کیخسروی با حضور ونوس عامری و سپنتا نیکنام از اعضای شورای اسلامی شهر، عباسعلی دانافر مدیر کل آموزش و پرورش استان، عباس ملازینلی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و جمعی از مسئولان و دانش‌آموزان قدیمی و حال حاضر این مدرسه برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار